JAG HAR BLIVIT NOMINERAD

Jag har haft så fullt upp med kvartersloppiset så jag hade inte läst mina majl i tre dagar och när jag öppnade min majl i dag fick jag se detta...

Hej Kadri!

Jag vill bara berätta för dig att jag nominerat dig till UnderbaraClara-stipendiet, här är mer info om det http://www.folkbladet.nu/?p=179006 .

Tänkte att du kanske ville veta :) Hoppas att du tycker att det är ok!
Här under är min motivering som jag skrev till dem.

Kram
/Cecilia


Jag vill nominera Kadri Vuolo med bloggen "Livet i Villa Villekulla".
Hon inspirerar genom att stå för den hon är och sina åsikter även fast de ofta går emot vad en kvinna av idag "ska" tycka.
Genom hennes anspråkslösa men samtidigt drivna sätt så får hon en att komma ihåg hur det enklaste ofta är det finaste.
Kadri går helt enkelt sin egen väg. Hon skriver om alla livets vändningar på ett humoristiskt och ärligt sätt.
Det här är en kvinna som visar att man inte behöver begränsas av sina förutsättningar utan att livet blir vad man gör det till.



http://livetivillavillekulla.blogg.se/2010/january/batflyktingens-barndom.html



http://livetivillavillekulla.blogg.se/2010/august/utkast-aug-9-2010.html
 

Jag fick tårar i ögonen när jag läste det. Men underbara , underbara Cecilia. Hur gullig är inte du. Jag har aldrig tänkt att min lilla blogg med 50 nånting läsare kan vara inspirerande. Det är en stor ära o blivit nominerad och så fint Cecilia har skrivit om min blogg.
Cecilia har själv en mycket rolig blogg var hon delar med sig en massa bra tips varje dag HÄR.
________________

Jag har nu läst lite om denna stipendium. De söker kvinnor som inspirerar andra genom sin blogg. Man kan nominera sig själv eller någon annan kvinnlig bloggare. Sen väljer de ut 5 finalister och jag vet inte om det är några till sen som väljer ut en vinnare eller hur det går till, men vinnaren får 5000 kr och äran så klart.
Man ska majla och  skriva varför man vill nominera någon och länka till 2 inlägg i hennes blogg som stödjer nomineringen. 
 
Man har tills 31. augusti o nominera här: [email protected]

Och tack ännu en gång Cecilia. Du har gjort mig så himla glad.


Girly

Gud så sött gumman, håller med henne pöss

Linda

Du är värd den nomineringen. Verkligen!



Ha en superbra dag :)