KARMA

Har ni hört talas om karma ? Jag har det i alla fall. Hemsk sak den där karman. Man får inte vara hur ond som helst utan o bli starffad. Om man nu tror på det kan man ibland inbilla sig att man blir straffad bara för att man har hört talas om karma. Eller så är jag bara extremt korkad..
 I dag klippte jag gräs. Plötsligt ser jag hur jag kör över en fjäril som vilar på gräset med gräsklipparen. Jag förstår inte hur jag inte såg den innan. Fjärilen  gick till flera bitar och jag började nästan gråta. Fina, fina fjärilen. I mitt hemland betyder det lång sorg o olycka om man dödar en fjäril. Mannen tog över gräsklippningen efter min stora brott. Man får ju inte låta mördaren springa vild med mordvapnet. Efter några minuter hör jag hur det låter som en explosition och gräsklipparen stannar av. Mannen tror att den har nu gått sönder. Vad då nya gräsklipparen som har stått ute både vinter o sommar de senaste 7 åren. Jahah tänkte jag där fick jag mitt staff då för att jag mördade en fjäril. Efter en nogrann kontroll upptäcker mannen att gräsklipparen har bara stannat för jag hade tydligen inte lagt i någon bensin. Vad då ska det ha sånt lyx också ? Det kanske var inte karma trots allt då, det var bara bensinet som saknades eller så blir jag straffad i morgon i stället ?
thakock

Du klarar dej nog! =D