NY SKOLVÄSKA

Det där med att köpa en ny skolväska  varje år fattar jag inte. Men lika väl köper alla en ny väska till sina barn varje år oavsett om den gamla är trasig eller ej. Dessutom köper de väskorna när de är som dyrast precis innan terminen börjar. Jag har köpt alla  Carmen Lys väskor på rea. Förra året köpte vi en till o med på loppis för 10 kr. Den var helt ny och med Winx på, precis som hon ville ha. Nu menar jag inte att man ska köpa skräp eller att jag skulle köpa någon väska bara för att den  är billigt, men man kan ju tänka en extra gång innan man slösar bort 400 kr på en väska som kanske inte har så lång livslängd på tanke hur barnen har väskorna liggandes i kapprummet.
Carmen Ly ville i år ha en ny väska för hon ville ha en axel väska och inte en rygga. Dessutom var ryggan lite sliten. Så jag väntade ut tills skolan hade börjat och nu rear de ut väskorna på coop med Hannah Montana, precis som Carmen Ly ville ha. Nu kostar de 149 kr vilket är halva priset mot vad de kostade innan skolan började. Så glad hon blev.
Så idag tog hon med den till skolan.



Anonym

Går inte att kommentera på ipoden se och lär kvinna mannen

Johanna

wow ingen dålig fläta!

cecilia

vilken fin frisyr hon har! och du har helt rätt ang shoppandet, helt onödigt att köpa allt på fullpris hela tiden!

Linda

Vilken fin frisyr! Sån hade jag velat kunna göra på mig själv.