SÅ GÅR DET MED KÖKET

Tänkte o skriva lite hur det går med vår köks projekt. .
vi har bestämt att hoppa över dubbeldörren och ha i stället en lång fönster. Så vi letar efter en begagnad fönster, men det verkar vara omöjlig o hitta en i rätt mått.
Sen har jag äntligen bestämt var spisen ska sitta efter jag har flyttat runt den i tusen gånger och drivit mannen till vansinne.
 Vi har också letat efter en gammal fönster som ska sitta mellan matrummet o köket. Sen ska vi ha en hylla under fönstret så jag kan ha oljeflaskorna o kryddor på den.
 Vi har även tittat efter en större matbord och hittat en jätte matbord på 3 meter i ILVA.SE reapriset ligger på 3900 kronor så vi får se hur det blir med det.

 Vi har i alla fall såld en hel del. Sålde mina Iittala glas på tradera i går och fick över 500 kr för de. har driksglasena kvar o lägga ut. Sen sålde vi filmer på loppis för 1000 kr på lördag och söndags sålde jag div. möbler på blocket för 2100 kr så det blev en hel del pengar som ska läggas på köket.
Nu på söndag ska vi ha kvartersloppis så det blir några tusenlappar till och jag ska lägga ut lite saker på tradera igen. Vi får se hur det kommer o gå. Än så länge har vi sålt för ca 4000 kr vilket är riktigt långt från 40 000 som vi ska ha.

Bordet visade de upp i senaste Drömhem & trädgård

Diana

Skoj att göra om! Tyvärr är det apdyrt, speciellt kök och badrum...

thakock

Spännande! Hoppas ni får ihopa pengarna! =)