ÄLDERSNOJJA

  Jag fyller 30 nästa år. Alltså 2011. Mannen retar mig o säger att jag blir TANT då och att han ska byta ut mig mot två 15 åringar. För det första vet jag inte vart han ska få tag på dessa 15 åringar och för det andra vet jag inte vilka 15 åringa skulle vilja ha honom som man.
Han tycker att det är konstigt att jag inte har panik inför födelsedagen och att jag inte lider av åldersnojja. Han hade nämligen haft total panik när han fyllde 30. Men jag kan inte bry mig mindre. Så klart blir man äldre och det syns ju i ansiktet och kroppen, annars hade man ju varit blind. Men jag kan inte säga att jag bryr mig. Vad ska jag oroa mig över såna saker man inte kan göra något åt. Ok man får massa rynkor, men vad ska man göra åt det ? Inte så att jag har rå o stoppa botox i mig vartannat sekund eller plastikoperera mig. Så varför stressa ?
  Sen är jag kanska glad av mig och tycker att jag är lyckligt lottad som har en sådan bra man(man måste ju vara snäll i  juletid ), tre fina barn och bor i ett tryggt land som Sverige. Det kanske våre annorlunda om jag hade varit singel eller helt ensam utan familj eller vänner, men nu har jag ju så mycket mer här i livet än bara mitt utseende. Men jag har nog aldrig varit så hemskt intresserad av mitt utseende. Jag köper inga dyra märkeskläder och frisören har jag besökt bara två gånger under hela mitt liv, men jag tycker inte att jag ser ut så hemsk ändå. Kanske inte som två 15 åringar, men bättre än Asta 85 i alla fall, fast vem vet om 9 månader ser jag kanske ut så här.....



Diana

Jag fyller också 30 nästa år, fast det dröjer nästan 12 månader för min del. Jag har värsta åldersnojjan... trodde liksom att jag skulle kommit längre i livet än vad jag gjort. Och ja, min gubbe retar mig med... den jäklen!