MIN HÄRIGASTE JESSICA

Jessica är så himla söt o härlig. Ibland kan jag inte hålla mig för skratt när hon säger något.
Lite av det senaste...
________________________________________________________

Jag köpte ju en spis förra veckan och en granne hjälpte MANNEN o bära in den. Jessica ville ju så klart förklara till grannen vad man användar spisen till...

JESSICA: Min hjärta blöder
JAG: Jahah ?
JESSICA: Fast det är  ketchup där inne och jag ska äta det med pomfritt. Så mamma köpte en ny spis till mig.

_____________

Efter en liten stund med samma granne....

JESSICA: Jag älskar colalais(hon säger så om cola-light)
GRANNEN: Det är ju gott med cola
JESSICA: Men du dricker BARA sprit.

______________

Ännu efeter en stund....
Jessica fiser och alla tittar på henne.

JESSICA: Det var inte jag. Det var pappa. Han fiser med sin snopp.

______________________________________________________________________

Vi skulle åka till Örebro föra veckan. Jessica sa att bildörren var inte öppen så mannen öppnade den till henne.

MANNEN: Varsogod PRINSESSAN
JESSICA: Jag är ingen prinsessa. Jag har inte klänning på mig.

______________________________________________________________________

Efter en stund på IKEA skulle vi åka hem samma dag.

JAG: In i bilen fort nu. Vi ska åka hem.
JESSICA HÅPPAR UPP O NER AV GLÄDJE: Hem till dårhuset ??

______________________________________________________________________
(Jessica har en halsduk hon bär runt överalt och den är jätte äckligt).

När vi då hade kommit hem och jag skulle hjälpa henne ur bilen.

JAG: Glöm inte din duk nu.
JESSICA. Äckel duken ?
JAG: Hahhah ja äckel duken.

_______________________________________________________________________

Jessica lekte med bilar och mannen frågade om han också fick leka.

JESSICA: Nej.
MANNEN: Varför då ?
JESSICA: Du är för fet. Du får inte plats in i bilen.
MANNEN: Och det får du ?
JESSICA gestikulerar med handen som hon brukar: Ja, jag är bara liten. JAG ÄR ETT BARN FÖRSTÅR DU.
______________

När vi fick hem min spis så frågade Jessica om jag älskade den.

JAG: Ja, det gör jag.
JESSICA: Men pussa den då.

________________

Någon vecka sedan på kvällen. Vi skulle lägga oss och Jessica hamnade i våran säng som vanligt.

JESSICA: Jag vill titta på jordgubs lisa.
MANNEN: Men det vill inte jag.
JESSICA gestikulerar: Du ska inte titta. Du ska ligga o ta det luuuungt.

Thakock

Hahahahha gud så söt hon är! =D

Cecilia tipsar

hahahaha tack för att du delar med dig! hon är fantastisk :)

Hillevi

Haha, de är roliga de små liven! :-)