NYTILLSKOTT

 Nu har muppfamiljen blivit med mikro. MANNEN har tjatad på mig i 3 års tid att vi måste skaffa en mikro. Det MÅSTE man ha säger han. Det är lika självklart som rösträtt enligt honom.
 Vi har haft en mikro en gång i tiden. Men den exploderade medans jag försökte o värma en kanelbulle tre år sedan. Det var inte MITT fel att den gick sönder, det var SPÖKET, bara så att vi är förstår  det.
 Hur som helst har mannen velat o ha en ny mikro i evigheter , men jag har protesterat. Men jag fick  ju en spis så det är ju bara rättvist att han fick en mikro. Eller hur ?  Dessutom trodde jag att då kunde MANNEN själv värma sin pizza(så fel hade jag).
 När muppfamiljen då kom hem med sin nya mikro packades den upp o hela muppfamiljen tittade hur popkorn paketet gick runt, runt, runt i mikron .. Snacka om att vi är efterblivna..
 Så nu vet ni vad vi har gjort under min bloggpaus. Vi har stirrat PÅ mikron.