VAD ÄR DET MED LATEXHANDSKAR ??

  Jag kan förstå att folk använder gummihandskar  när de städar och när de diskar. Jag gör inte det, men jag förstår i viss del människor som har fina naglar och vill hålla de så. Och dessutom görs det ju fina gummihandskar nyförtiden.
 Men vad jag inte förstår är varför folk använder latexhandskar när man lagar sin egen mat. Den senaste tiden ser man mer o mer både i tv och i bloggar hur folk använder latexhandskar när de lagar sin mat. Även när det är en macka de gör. Vad är grejen med det ? Har folk blivit så himla rädda för bakterier ? Eller tycker de att mat är äckligt ? Kan någon förklara det till mig ???

Thakock

Vi använder ju det i köken när vi jobbar men det är ju bara för vi håller på med så mkt annat med. Så det är ren säkerhet.



Hemma gör jag inte det. =P

Thakock

sv: Dom är antaglingen bara för rädda för bakterier =P

Ellis

Jag blandar me mina händer, men ja är tvättfia nr 1 också jag tvättar dem ofta. är ej kinkig när de gäller handpill från mig själv haha

tarja

Jag använder handskar när jag håller på med kyckling. HATAR känslan av kyckling... Ryser när jag bara tänker på det ;)