ÄPPEL BOMBER

Vad gör man på ens bröllopsdag ? Ja, man skottar snö och ja man skottar snö och man städar och man bakar...
 Vi har bakat ÄPPEL BOMBER.....
Någon som vill ha receptet ? Inte ? Ni får det ändå..

Du behöver äpplen. Det mindre de är desto bättre



Du ska göra en vanlig bulldeg: precis som när du ska baka kanelbullar fast utan kardemumma.
Skala äpplena, skära de i halva och töm de på kärnhusen.
Kanel o socker blandning.



Skär degen i fyrkantiga bitar.



Lägg kanel  o socker blandningen under äpplet



Vik ihop de så här. Tänk på att det ska var stängt så att kanelen o sockret inte rinner ut



Baka som du skulle baka kanelbullar



Och om du är som jag och  du har gjort alldeles för mycket deg kan du även baka kanelbullar



Ett litet tips bara. GLÖM INTE DEGEN  PÅ JÄSNING I 4 TIMMAR. DET KAN SLUTA SÅ HÄR..

MAT
Felicia

sv: Hejsan svaren på frågestunden är ute nu :)

Lillasyzter

åå ser ju asgott ut :) grattis til dagen!

emma, ung mamma åt julia [foto]

ser riktigt gott ut :D

Gun

Vad goda äppelbomberna verkar vara! Mums:)

Förvirrade Morsan

det lät gott, det måste jag testa :D

theodora

Gud va gott det ser ut:D

Josefine- mamma till Olivia

Såg riktigt gott ut :)

Glorious

okej det där har jag aldrig sett förrut , fast jag utbildar mig till kock =/men ser gott ut iaf

Ama de casa

Ser hur smaskigt ut som helst!

Jag har tummen mitt i handen när det gäller bakning...