HJÄRTINFARKT OM OCH OM IGEN

Jag läste  i dag att en Kanadensisk  professor har sagt att Sverige kommer o få fyra guld och ytterligare 20 medaljer i vinter OS i år. I hans tidigare påståenden har han haft 94 % rätt så risken finns ju att även denna gång har denna man gissat rätt. Ni vet ju vad det betyder ? Ja, att MANNEN min kommer o få hoppa upp o ner på soffan, svära och få hjärtinfarkt om och om igen många gånger de närmaste veckorna. Att göra saker värre har han även tagit semester hela nästa vecka. Vad tror ni han kommer o göra då ? Han kommer o hålla soffan sällskap med en fjärkontroll i handen. Man skulle ju kunna tro att han är riktig sport fanatiker. Men det är han ju inte. Närmast sporten han kommer i vardagen är o trycka på knappar på  fjärkontrollen. För sig kan det  ju  vara ytters ansträngande för först måste man krypa under vardagsrumsbordet för att leta efter baterier till fjärkontrollen som är alltid borttappade. Sen måste man sopa soffan för det är fylld med smulor efter barnens småkakor och sen all denna svettande på soffan. Tänk själv hur jobbigt o nervöst det måste vara o titta på hur någon åker långskidor timme efter timme. Jag är bara förvånad att han inte somnar ...
 Jag då ? Jag kan inte vara mindre intresserad av OS. Jag  förstår bara inte det hela. Härom dagen tittade han hur Kalla vann guld. Har hon då redan åkt över mållinjen varför fortsätter resterande 1000 skidåkare. De kommer ju aldrig få guld. Om jag skulle ha varit de skulle jag tagit mina skidor och åkt hem. Men nej, de fortsätter evigheter till. För vad ? För att se vem kommer sist ? 
 Nej, det där med OS är inte min grej, men jag är en snäll fru så jag låter mannen o ha sin roliga tid på soffan. Jag menar han har ju inte det så roligt annars med 4 kvinnor i huset. Några veckor vad fjärde år kan han kanske vara vär. Jag sa KANSKE....
tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Haha jag känner mig som dig i detta fall.



Jag förstår inte vitsen över huvudtaget, helt galet.



Jag avskyr allt vad sport och OS innebär , och mina favoritprogram på SVT ställs in p.g.a detta förbannade elände.

Malin

Jag kommer nog försöka följa ishockeyn..se sverigematcherna..sånt gillar jag :P Min gubbe däremot, han svär om jag sätter på ishockey på tvn..han HATAR att titta på sport, haha :P

Haedil* HUMOR BLOGG*

höhö jupp :))

N I L M A

nä semester för OS?

Gun

Jag älskar OS men hatar hockey. Det är kul helt enkelt. Det är underhållning för mig, inte på allvar.

Ama de casa

Jag ÄLSKAR att titta på stora idrottsmästerskap! Men vi får inte titta på svtplay från utlandet när det gäller dom flesta sporter. Tasktigt! Har nog med pengar att göra - inte en alltför kvalificerad gissning :-)



Spansk tv visar inte särskilt mycket från vinter-OS.



Du kanske skulle fundera på att flytta till Spanien? ;-)