HÖR NI SKILLNAD ?

Jag har lärt mig länge sedan att folk har det svårt med dessa före detta sovjetstater. För de flesta är vi väl alla likadana och vad är ett land med 1,4 miljoner människor ? 90 %  av människor jag träffar tror att jag kommer från Ryssland eller Polen. Men snälla jag kommer faktiskt från Estland och vårt språk heter estniska inte ryska. Om man skulle blanda ihop estniska o finska skull jag väl förstå. Men ryska ? Det är ju så långt man kan komma från estniska.

Försökte o hitta två låtar som var likadana för att ni skulle höra skillnaden och till slut lyckades jag. Bortsett att han är en man och inte en vacker sådan kan ni väl höra skillnad på språket ?





Thakock

Jag är nog lite döv...jag hör ingen skillnad =/

DONKEN

hehehe :P ja det är ju två vitt skilda länder, så klart det finns skillnad. :P skåningar är ju inte danskar, även man kan tro det ibland. till exempel. :P

vilket av insändarna hade du skrivit då, i tidnignen? :P

åhåå, men komplimanger som är så gött. :D pöss

Thakock

sv: haha, ja, det blir frukost sent här. Tycker inte om att äta direkt när jag gått upp

qb

hehe ok

Anonym

okej, gillar du oxå nagellack??

Neli

Ja jordgubbar är riktigt mumsigt :) Det är nyttigt och jag har också hört att det är bra för tänderna hihi :D



Hoppas att du får en bra Onsdag :) KRAM

Britt

Jag som kan finska hör ju skillnad eftersom jag känner igen vissa ord från estniskan men inte ett enda från ryskan...men skulle däremot inte känna igen lettiska och litauiska.