MANNEN PÅ TAKET

Jag låvade ju o berätta hur mannen fastnade på taket och man ska hålla vad man låvar.
I förrgår var mannen orolig att våran altantak skulle ramla in för all snö som var på det. Då ringer han tre gånger och frågar om jag ser att det börjar o ramla in. Vad tror han jag ska göra åt det då ? Stå mitt i altan se snön kan landa mjukare  eller ? Verkar ju lite halv dumt. Jag skulle då göra mig till och försöka o skyfla bort så mycket snö jag kunde. Först fick jag ta mig fram till baksidan simmandes. Snön var nästan till min midja. Sen klev jag på poolkanten och försökte o nå upp till taket och skyfla bort snön. Det var ingen bra idee för jag fick all snö på mig och ramlade ner i snödrivan. Nu vet man hur folk som har under lavin känner sig. Pissblöt o frysen gick jag in igen och väntade att mannen skulle komma hem. När då mannen hade kommit hem tänkte han att han (som är livrädd för höjder) ska kliva upp på taket o kasta ner snön. han försökte o myta mig med ett par nya skor, men det var lönlöst. Då klev han upp och konstanterade att det var halt och att taket kanske inte håller en mammut. Så skulle han komma ner. ja det kunde han inte. det var halt, han kunde inte vända om sig  så där satt han hjälplös. Han låvade o slå ihjäl mig om jag tog kort på honom. Otur för mig att jag inte hade kameran med mig. Tror ni att jag kunde hålla mig från skratt? Knappast. Till slut kom han ner. Tyvärr
 Då kom han på lysande ideen att jag ska stå o hålla stegen medans han stog på den och skyflade ner snön. Per missdag(så klart?) kastade han all snö på mig och jag ramlade i snödrivan.  Efter ett tag kom jag på att det var bäst o stå bakom honom o hålla i stegen så får jag inte snön på mig. Där stog jag med blåa fingrar o tår sniffandes på mannensbakdel och livrädd o hamna under snölavin.. inte precis det jag låvade när jag sa JA till nöd o lust...
Thakock

Hahha, det måste ha sett roligt ut! ;P

Martina, hobbyfotograf och mamma

Vilket äventyr ni var med om, hehe lite roligt. Men tycker synd om dig som ramla i snödrivan hela tiden.



Men de måste verkligen ha sett kul ut när han fastna där uppe;P

emma, ung mamma åt julia [foto]

ja verkligen! jag är så less på vintern nu :( usch!

Renee

Synd att du inte hade kameran, du kunde ha sålt bilden till Aftonbladet och känat en slant.

SV: nu har mannen hämtat en ny cykel, vi får se hur länge den håller

keit

Ha ha ha härligt med snö juh. Hoppas allt är bra med dig och det nya året börjat bra. Bamsekramar från sthlm

Ellis

HAHAHA ni är så härliga ni två!

JENNIE - EN ANNORLUNDA BLOGG

Sv: Tack för din fråga! Svaren är uppe nu =)

Anonym

sv; ja, skolböckerna hämtades så nu kan jag komma igång ordentligt utan att behöva låna massa böcker och ha mig=) det är asbra!

- YE HELLO , GET TO THE CHOPPAAAH!

- HAHA I KNOOOOOOOOW ;D

Jacqueline / en av de som driver moiettu

Hejhej! Vad har du för kvällsplaner? =)

Kram!

Josefine- mamma till Olivia

haha, kan se er framför mig i all snön :)