HOS TANDLÄKARE

HAR nu varit hos tandläkare. SKRÄCKEN är över och jag dog inte i hjärtinfarkt. Men det var nära kan jag lova.
 Mannen släppte av mig klockan tre hos tandläkaren och han skulle handla på lidl så länge. Hur skulle det gå undrar ni ? Det gick bra. Carmen Ly var med och hon tog hand om MANNEN.
Jag hade en 50 minuters tid och jag hade ju inbillat mig minst 50 sätt o dö. dö, rymma, lossas att jag har ont i stortån, jag har fått hjärtinfarkt.. men tänderna måste man ha. Tyvärr...
 Satt mig i den hemska stolen. Nu vet jag hur de som har blivit dömda till dödsstraff igenom elektriska stolen känner. Fast det här var tusen gånger värre.
 Jag har ju en framtand som är hemskt ful. De har lagat den många gånger innan. Jag var född med en svart tand för min mamma ramlade för hon var gravid. Första gången de fixade tanden sprutade det blod och det gjorde hemskt ont. Behöver jag förklara att jag är tandläkarrädd efter det.
 Så nu skulle den fina nya svenska tandläkaren fixa en fin vit tand. Jag förklarar då hur rädd jag är och sätter mig i stolen . Händerna svettas, knäna skakar och jag är svimfärdig. det var lättare o föda barn.
 Han säger då att han ska fixa tanden fin för den är ju redan rotfyld. När då ? Jag minns inte ? Plötsligt ser jag ljuset framför mig.. Det härkommer inte bli så dyrt alls.. en shoppingrunda i Marieberg.. nya nattduksbord..
 Och då tar han ner mig från mitt rosa måln o upptäcker att det har inte alls blivit rotfyld i Estland och framför mig ser jag 3  extra besök och en slutnota på 3500 kr. Barnen kommer få äta vatten o bröd resten av månaden..
 Han sätter då in bedövningen som snurrar igenom näsan o munnen o snart känner jag inget på min vänster sida. Vilken tur att man inte är förkyld annars skulle det bara rinna ut utan att man skulle känna något. Mannen kanske skulle spöa upp mig. Ta sin chans jag känner ju ändå inget.
 Då förklarar han att han kommer o sätta en plast duk på tanden och sen ska jag komma tillbaka i mars o ge min månadslön till honom. GRATTIS.
 Han sätter en stor blå gummiliknande plast över min mun o fast i tanden. Ska jag se ut så här nu i 3 veckor ? Michael Jackson såg snyggare ut...
Det gjorde inte speciellt ont, bara obehagligt. Han drog ut mina nerver. Var de inte bra o ha  ? Blir tanden död nu ? Måste jag ha begravning till den ?
 Samtidigt tittar jag på tv skärmen som de har satt över mig. DENTAL TV heter det o visar diverse produkter o reseföremål. PARIS. Vem har råd o åka dit ? Jag ska ju laga min tand. Tandläkar lampan är mitten av Tvn så man ser bara vänster o höger sidan av bilden..
 Då var det färdigt.. jag tackar o bygar och går ner till bilen..

 Öppnar bildörren o ser skrikande Jessica. Mannen säger att hon har skrikit hela 40 minuter.. plötsligt känndes det lugnare hos tandläkare...
Anonym

ja visst är dem :) hoppas allt är bra

Renee

Går du runt med en plastduk i munnen? Låter inte skoj!

alexadnra

sv; eller hur!

Ellis

svart tand?... Hur kan du få svart tand om hon föll då hon var gravid med dig?



1. du får ju tanden flera månader efter födseln?

2. den faller och de kommer ny?



Nu hänger jag inte med här söta du!

ida

okej :) hoppas allt gick bra då :)

Malin

Usch då! :S Jobbigt då man är så rädd.



Sv: Det var väldigt gott! :D

JenU ★

sv; Tack, det hade jag =)

Allt bra med dej?

Daniel

Plstduk låter jobbigt!



Men u did it!!!! SUPER!!!!

DONKEN

hahhaha.... du, det verkar som att alla tror du är gravallvarlig och menar sanning i vartenda ord. ironi är nog för oss skumma människor, ja jag tror nog det. hahahahha! stackars.. :( jag har bara tandläkarskräck i betalningsdisken. där får man svimkänslor och röda minus-siffror i skallen och bara ser alla sina surt förvärvade dollars flyga iväg som redbull... :( pöss