R.I.P. PELLE

OBS !! Inte för känsliga tittare/läsare !!

I dag har Carmen Lys hamster Pelle dött. Hamstern som hon fick när hon fyllde 6 hade hon gett namnet PELLE, men vi kallade honom RÅTTAN.
Han fick ju cancer i vintras, men Carmen Ly ville inte att vi ska ta bort hamstern och när vi hade pratade med de i djuraffären sa de att så länge han äter, dricker och är aktiv får han leva. I går märkte jag att han inte drack någon vatten, men knagade på knäckebröd. Jag sa till Mannen att han måste ta bort hamstern, men han ville inte göra det när Carmen Ly var hemma. Men sen i dag hittade jag honom död i buren.
 Carmen Ly gjorde så fint för honom. La mat, lite tygrosor och annat fint i ``kistan`` . Till o med en liten Hello Kitty figur och hennes favorit kula skickade hon med Pelle till `´hamster himmel``



Hon skrev så fint på Pelles ``kista``



Mannen begrav honom under träna och Carmen Ly la blommor på graven



Nu får lilla Pelle vila i fed där.
jasmingz.blogg.sejasmingz.blogg.se

Jadå:D

Gun

Men vad fint hon gjort åt lille Pelle. Det är alltid sorgligt när ens lilla djur dör.

Hanna

- Ah är jätteglad för det. :)



Va hemsk med hamstern, men ni gjorde de jättefint för henne

Pernilla

Tack =)



R.i.p.

Sara - mamma till Nova

Åhh, vad fint skrivet..

Åhh taack ska du ha.

Dikk Bluball

Såå sött.



Jag håller fullständigt med dig där. Det finns INGET bättre än sex. Gärna var dag, eller hur?

cecilia

Så fint hon gjorde för honom! Även om det är tråkigt när ens lilla vän försvinner så tror jag att det är bra för barn att "öva" på de känslorna också. Låter ju knasigt, men jag hoppas du förstår vad jag menar!

Thakock

Så fint hon gjorde! Tråkigt när dom dör så. =(

Ellis

Naw fint hon gjort det åt Pelle! :D

Sebastian

men sötaste dotter! hade en sibirisk dvärghamster när jag var liten som också fick cancer. fick lov att avliva - hemskt då ju!

josefine- mamma till Olivia

Tråkigt att han gick bort, men levde endå längre en vad jag trodde då man läste att han var sjuk förut.

Fint hon gjorde för honom.