SKA LILLA BÅTFLYKTING BLI SVENSK ??

Mannen o jag kronglade i går kväll o fyllde i en ansökan i går. Vi var nämligen i migrationsverkets hemsida o fyllde i papprerna för att söka svensk medborgarskap till lilla mig. Gud vad kronglit det var. Vi skulle ju även söka för Carmern Ly samtidigt så det blev en hel del o fylla i.
Saken jag blev mest förvånad över var att man inte frågade om man kunde svenska. När man söker medborgarskap till exempel i Estland måste man göra ett språk prov innan.
Så nu är det ifylld o vi måste skriva under det o skicka in våra pass. Hela 1500 kronor kostade det o det tar 1-6 månader o få svar.
 Nu är det ju några saker jag undrar över så klart.
Kommer jag bli försvenskad när jag blir medborgare??
Måste vi skaffa volvo o vovve  ??
Måste vi åka till Ullared varje år(säg ja SNÄLLA) ?
Måste jag börja tycka om kebabpizza o prinsesstårta ?
Måste man äta surströmming o dansa runt stången på midsommarafton ?
Måste jag berätta till barnen att tomten finns ?
Måste jag börja vänsterprassla o  ta dö på alla maskrosor på tomten ?
Måste jag bli avundsjuk o vilja ha allt som grannen har.
Och måste jag lära denna  tråkiga låt...?



Men det viktigaste av allt. VILL NI HA MIG ??
Och vad ska mannen börja kalla mig ny när jag blir svensk ? Lilla båtflykting kanske passar inte längre.

PS. Bara för att katten byter färg så är det fortfarande en katt. Min lilla BÅTFLYKTING
mannen
Gun

Självklart vill vi ha dig! Vad roligt att du vill bli svensk medborgare! Och det enda diu behöver lära dig är att gilla prinsesstårta, semlor och melodifestivalen. Sen är i alla fall jag nöjd.;D



Sv: Tack för alla kommentarer! Mina föräldrar bor i Stockholm, mitt i stan, och är bortresta i tre veckor, så vi kan låna deras lägenhet. Därför passade vi på att åka dit i helgen. Vi kanske åker dit någon mer helg imnan de kommer hem också. Det finns mycket kul att göra i Stockholm och vi har ju bara sju mil dit.

Men visst måste jag erkänna att jag ville dit bara för bröllopet också.:)



Ellis

Jag trodde vi hade dig redan ? :D

Thakock

Du kan slippa lära dej äta surströmming för det är det ingen som gör ändå ;D

cecilia

Kommer jag bli försvenskad när jag blir medborgare??

Njae inte mer än du hade blivit annars bara av att bo här!

Måste vi skaffa volvo o vovve ??

Japp! Men mest för kidsens skull, de skulle älska att ha en vovve det lovar jag :)

Måste vi åka till Ullared varje år(säg ja SNÄLLA) ?

Givetvis!!

Måste jag börja tycka om kebabpizza o prinsesstårta ?

Nä fy fasen!

Måste man äta surströmming o dansa runt stången på midsommarafton ?

Nope men man måste binda en blomsterkrans och ha i håret!

Måste jag berätta till barnen att tomten finns ?

Såklart. Finns det nåt annat alternativ?

Måste jag börja vänsterprassla o ta dö på alla maskrosor på tomten ?

Nej bara om du är psykstörd.

Måste jag bli avundsjuk o vilja ha allt som grannen har.

Se förra svaret.

Och måste jag lära denna tråkiga låt...?

Haha knappast, den sjungs väl aldrig ändå? :)

Så nu har jag besvarat nästan alla dina frågor. Den sista är ju given. Klart att vi vill ha dig! Du är ju grym ju :D