7:E JUNI / BILDERNA FRÅN MEDELTIDSMARKNADEN

God morgon . Kanska kallt ute i dag så jag o barnen stannar inne ett tag. Får se om det blir en bättre bloggdag idag. Har verkligen varit dålig på det senaste.
 Den här veckan kommer skattepengarna. Det känns som man har vunnit på lott när skattepengarna kommer. Känns nästan som lossas pengar man har fått gratis. Jag vet ju att det är våra egna pengar som staten har haft för vi har betalat för mycket skatt eller räntor som vi får tillbaka från våra lån, men ändå känns det som en trevlig överraskning. Speciellt om man får mycket pengar tillbaka. Mindre roligt dock om man får betala restskatt. Första två åren mannen o jag var ihop fick han betala 25 000 i restskatt varje år. Mindre roligt var det. Jag gick ju på SFI så jag hade ju ingen inkomst alls. Han känade ju pengarna och vi hade inga lån alls då så det blev mycket restskatt. Vi hade ju inte så mycket pengar heller för vi var ju 4 i familjen och han var den enda med inkomst. Så vi fick ta lån för att betala restskatt. Mindre roligt var det.  Tycker att det borde vara så att hela familjens inkomst tas ihop och räknas skatt på det. De flesta som är gifta o har barn har ju gemensam ekonomi och då borde det ju tas ihop.
Jag minns när Carmen Ly skulle börja dagis så att jag kunde gå på SFI. Min inkomst var 0 kronor. Vi var inte heller gifta och jag var ensam vårdnadshavare till Carmen Ly. Men trots det fick vi betala maxtaxa för dagis som var över 1000 kronor i månaden. Det är konstigt att just i de fallet tas hushålls inkomst ihop. Det är konstigt med alla dessa lagar o regler ibland.
 Hur som helst kommer de pengar om några dagar och då ska det planeras en resa till Ullared. Det är några som ska följa med oss så det ska bli roligt. Stackars mannen som ska följa med.. hahah det får han ta.
 Nu blir det kaffe och sen ska jag titta in hos några som jag inte har `´sett``evigheter.


BILDERNA FRÅN MEDELTIDSMARKNADEN

JESSICA



MANNEN FÖRSÖKER O LURA ER...





VARFÖR SKA DET ALLTID VARA SÅ DYRT MED MAT PÅ SÅNA MARKNADER ?

















DET ENDA VI KÖPTE PÅ MARKNADEN VAR BRÖD FÖR 40 KR OCH EKOLOGISKA REDISOR FÖR 10 KR



Det var en fin marknad och mycket spännande o se alla dessa saker. Men allt sånt är svindyrt och jag skulle aldrig köpa en medeltids klänning till Carmen Ly för 500 kronor.
Det enda minuset med marknaden var att det fanns ingen program någonstans så man hade ingen aning när något var inplanerat. Förra året hade de musikanter, hyclare, clowner och mycket annat roligt o titta på.
Thakock

Låter som en spännade markanad!



Vad kul att du äntligen ska få åka till ullared! =D

Pernilla

Skoj med marknad, men håller med att det alltid ska kosta så mycket...lite synd!!

alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: tack så jättemycket :D kul med medelttiden:D

Ellis

Vad skönt att ni fick pengar iår!