VÄRLDENS ENKLASTE RULLTÅRTA

Den här rulltårtan brukar jag göra när jag vill ha något gott o det snabbt.


FÖR RULLTÅRTAN behöver du: 5 ägg, 2 dl socker, 1 dl mjöl, 1 dl potatismjöl, 1 liten sked bakpulver
FYLLNING: Sylt och om man vill kvarg(jag använder lidls 1 % fetthalt) eller creme freche
PÅ TOPPEN: Vispgrädde ca 4 dl


GÖR SÅ HÄR: Vispa äggen med socker. Blanda mjöl, potatismjöl o bakpulver o blanda sen ihop de med äggen.
Häll blandningen på en bakplåt o baka ca 10 minuter i 200 grader
Lägg en bakpappet på bordet o häll over med lite socker. Lägg sen på bakade rulltårtsbotten o täck med en plöt kökshandduk.
När den har kallnat lägg på sylt(vilket som helst) Om du vill kan du även blanda syltet med lite kvarg eller creme frech innan.
Rulla ihop o lägg på vispad vispgrädde
KLAR

MAT
Thakock

Smarrigt! =)

Thakock

sv: Jag gjorde porterstek. ;)



Okej då, jag ska inte dö ;D

ewelina jungmarker

ikväll är sista dagen att anmäla sig till veckans blogg,så om du inte redan gjort det gör det nu! :D

Miss C

Eller hur!!! Finns så många bra citat, vill tapetsera med dem!!! ;D

sara

Ja, jag stod längst fram :)

Plutten

Mmmm, mumsigt! Måste testas :)

cecilia

jag försökte baka rulltårta en massa gånger för ett gäng år sen. men alltså det är ju assvårt! bara delar sig och har sig! tips tack :)