BEST FÖRE

Jag undrar varför  de har best före datum på maten om man inte kan lita på de ? Jag lagade falukorv till MANNEN i dag. Bäst före 1 februari stog det på förpackningen. Jag väntade o väntade. Tog bort all toalettpapper till o med. Inget hände.. Var är matförgiftningen ? Inte ens lite ont i magen fick han. Jag är besviken, RIKTIGT besviken.
Jag behöver nog börja köpa mat från ICA MAXI för att det ska bli resultat.
jennifer gräll

sv: haha ja det vore faktiskt skönt

Linda - ndaiL

jo det är sant!

Jessica

Sv: Dansen var riktigt rolig faktiskt. Min kropp vill dock inte som huvudet vill och jag ser lite ut som någonting en ko trampat på, när jag dansar.



Min kompis har gjort 5 små sånna kaniner till sin lillasyster.Jättefina och dem verkade inte så svåra att virka :)

Emilia

Jag skrev ett kort arbete om det där förra året. Det är inte bara en ekonomisk fråga utan även en stor miljöfråga - folk slänger otroligt mycket mat pga att bäst före-datumet.

Faktum är att många bäst före-datum sätts med beräkningen att man förvarar matvaran "fel" som grund. Ägg kan nämnas som ett exempel, de håller alltid mycket längre än datumet säger och det är för att företagen sätter datumet för hur länge äggen håller om de förvaras i normal rumstemperatur och inte i kylskåp. För att bara nämna ett exempel.

Man borde lita mer på sina lukt-, smak- och synorgan och mindre på ett suspekt datum.

Emma

haha sant!

Britt

Herregud! Håller du på att förgifta mannen? Tagit ut en livförsäkring på han? ;D

ToniLoves

Handlar nog mer om att man måste erbjuda en garanti, men det innebär inte per automatik att den blir gammal på en gång.

Diana

Haha, vaför vill du så desperat bli av med honom? ;)

Anki

Vilken tur, att han klarade sej



Kram

Josefine- mamma till Olivia

haha stackars mannen att vara testperson :P

Ellis

hahahaha försöker du få han o bajsa sig smal?