JAG ÖVNINGSKÖR

OK ni vill ju veta hur jag övningskör. Inte ? Ni får höra ändå varken ni vill eller inte..

Först ska jag göra en sak klar för er. JAG ÄR BLOND. Sen är jag båtflykting också och vet ni jag hade knappt sett en bil innan jag flyttade till Sverige. Vi har ju bara häst o vagn i Estland.
 Och det viktigaste av allt det är ju SÅÅÅ TRÅÅÅKIGT o köra bil. Jag höll på o somna o köra av vägen flera gången. Mannen fick nästan hjärtinfarkt. Vad då ? Får man inte köra i diket ?
 Men nu till själva övningskörningen då. Först o främst ska man justera sätet. På höger sida finns det en knapp som man ska trycka framåt, men hur skulle jag veta det ? Inte så att den lilla knappen kom med 3 sidort anvisningar. Så som en duktig kvinna jag är vred jag den tills den klickade. I småbitar gick den lilla rackaren. Nu är det bara för mannen o dra in denna ölmage av hans om han ska få plats i förarsätet igen.
 Sen finns det massa konstiga saker man ska göra innan man startar bilen. Ta på bältet, titta i speglarna, ta ner handbromsen .... herre jisses vad mycket skräp man måste ha koll på. När kommer det självkörande bilar tack?
Sen förstår jag inte vad alla dessa bilar som kör runt gör på vägarna ? Här kommer jag. FLYTTA PÅ ER !!!
 Ska man blinka också ? Och välja om man ska blinka vänster eller höger ? Det är väl bara o köra vilket håll man vill .Eller ?
 Och alla dessa vägskyltar. Behöver man verkligen alla ?
Och att det finns olika hastighetsbegränsningar och flera skyltar på samma väg. Räcker det inte att det står 70 och sen får man köra från Örebro till Stockholm med 70 km i timmen. Enkelt ju.
 Och vad är det med torkarblad ? Är det bara jag som är irriterad på de ? Man kan ju bli hypnotiserad om man tittar på de. Och behöver det regna över huvud taget när man kör bil ? Regnförbud på såna dagar ska det vara.
 Och sen den där som sitter bredvid mig och ska tjata konstant. Han skriker, hoppar upp o ner o håller huvudet med båda händerna. Det var tydligen något som heter kantsten man skulle akta sig för. Och sen fick man inte starta bilen med femma i och massa sånt trams. Han gapade så jag fick ont i vänster ägstock. 
 jag säger bara den dagen jag får körkort kommer jag ALDRIG mer köra bil. Vad ska jag köra den för. Jag är ju gift.
Dolly

tack baby..



har du nån aning om hur du har lagt in eb bild där de står kommentarer på ? hur ser de ut på kodmallen ? du kanske inte kan sånt?

Sara - Mamma till Nova

Javisst har hon fina ögon. =D

Anniepie

Haha du är så skön! :) Att ta körkort är en lång process som kräver konentration och tålamod. hehe Lycka till säger jag! :) Kram!

Pernilla

Tack så mycket =)



Usch med körkortet, är såå glad att jag klarade det till slut...

Erika

Äsch, du ändrar dig säkert snart =) lycka till!

Nathalie

hur är det idag? kram

Å S A

HAHAHA.. rolig du är! Jag har inte heller körkort än, men jag tycker det är jätte kul att köra:)



Tack så mycket! Näe du jag har verkligen inte tjockt hår.. VERKLIGEN INTE! haha... önskar jag hade det. men det är ju bra att det ser ut så på bilderna:)



Hoppas du har en bra kväll, kramar

cecilia

haha är nog bra att du låter mannen köra verkar det som.. :P

josefine- mamma till Olivia

Haha har inte heller körkort men ska väl ta tag i det någon dag.