JORDGUBBS RULLE

Har inte mycket tid i dag för bloggen för jag städar o packar saker här för fullt, men jag har hunnit o baka lite i alla fall. Baka hinner man alltid. Och ja ni gissar rätt mannen blev vansinnig på mig. Han tyckte att om jag har för lite o göra kunde jag massera hans rygg i stället.

Så här blev bakverket. Visst ser det gott ut ? Det är det också.



Om ni vill göra likadan behöver ni en sådan fin busunge.....




...Och lite ingredienser som busungen kan blanda ihop.
FÖR RULLE: 5 ägg, 2 dl socker, 1 dl mjöl, 1 dl potatismjöl, 1 te sked bakpulver
FYLLNING O TOPPING: 200 ml philadelpia naturell mjukost, ca 400 ml vispgrädde, 2 stora skedar florsocker, 1 tesked vaniljsocker, jordgubbar Jag gjorde med frusna den här gången, men det är bättre med färska. Dekorera kan man med choklad, mynta eller vad du vill

GÖR SÅ HÄR: 1. Vispa ägg o socker i ena skålet. Mjöl, bakbulver och potatismjöl i andra skålet. Sen blanda allt ihop.



2. Lägg degen på bakpappret och baka i 200 grader ca 10 minuter.
3. samtidigt vispa vipgrädde, mjukost, florsocker och vaniljsocker.
4. Ta ut färdiga teget från ugnen och ta en ny bakpapper , lägg lite socker på den och lägg den varma nybakade degen på den för att kallna. Täck degen över med en kökshandduk som är lite blöt.
5. När degen har kallnat lägg på halva vipgrädde blandningen o halva jordgobbarna.
6. Rulla ihop och dekorera med resterande vipgrädde blandningen, jordgobbar och annat efter smak.
7. Ät tills allt är slut.










MAT
Thakock

Kan du skicka lite i ett kuvert till mej? =P

Emilie

Ojdå, kan inte har varit roligt. Jag gillar att sova... :P



Åh, såg hur gott som helst ut ju!! :P

Em

Vad gott det ser ut! Jag tycker den skall få namnet "Busungetårta". :D

Em

Sv: Du dricker alltså inte vin.., men whiskey dricker du då, eller? :D

Johanna

oh vad gott, skulle sitta fint i min mage nu :)



ja, ibland måste man lyxa till det :)



Em

Hej Mannen: Har du försökt "fylla" din fru med någon sliskig (stärk) likör? Lägg den i frysen två-tre timmar först och sen serverar du den i ett glas med fot och liiite krossad is. Innan måste du självklart ha tänt alla dina (jävla) stearinljus och barnen har somnat för länge sen (det var du som nattade de). ;D

karin

Det ser riktigt smaskigt ut!

N I L M A

ååh vad mumsigt :D

Ellis

öjöjööjöj goottti

cecilia

åå vilken duktig tjejja! men vadå baka hinner man alltid? baka "hinner" jag aldrig. eller så är jag bara för lat. vet inte vilket ;)

DG

OHHH så god tårta det ser ut. Gillar jordgubbar jätte mycket. Får jag fråga vad du jobbar med?

josefine- mamma till Olivia

mmm såg riktigt gott ut :)

A

mums!

Caroline

Men gud vad gott det ser ut! :)

elin

Ser galet gott ut ! och sommrigt. Lätt att göra?

jasmina

Hej allt bra med dig idag? =)