LIVE FRÅN OSLO

Tänkte o köra livebloggning i kväll.. ja inte direkt från Oslo, men från min soffa går ju också ganska bra. Eller hur? Tänkte o uppdatera vart eftersom i den här inlägget. Får se hur länge jag har lust o hålla på. Några låtar i alla fall....

Men fairitayl killen var ju lika söt som vanligt..mums mums..förlåt mannen.

1. AZERBAIJAN: Ska man säga HEJA SVERIGE ?
Mannen håppar upp o ner på soffan o undrar om han kunde få chans med denna tjej .
Låten var ju bra men jag tror inte att den kommer o vinna, men har jag fel låvar jag en nakenbild på mig. 

2.SPAIN: Cirkus är i stan...och dessa frisyrer...Men alla låtar på spanska är nog bra. Undrar bara vad de sjöng om ?

3: NORWAY: Svenskar där igen. Så HEJA SVERIGE !!
Fin låt, men hans röst räcker inte till. Sorry Norge ingen vinst där heller. Ok nu låvar jag inga nakenenbilden för värdland har vunnit förr .


4: MOLDOVA: Eurodisko. Eftersom jag är en båtflykting=öststatare  då gillar jag den. Gilla..gilla..gilla..står på vardagsrumsbordet o dansar nu

5. CYPSUS: Stackars kille så fattig han är så han måste tejpa sin gitarr. Han kan bli min faderbarn så får han sjunga mig till sömns

6. BOSNIA HERTZOGOVINA(eller hur det nu heter)Kan de inte korta till sitt lands namn till BOOS eller något. Gillar låten

7: BELGIEN: Vi fattar han älskar sin gitarr. Folk har ju gift sig med sin kudde och berlin myret så gitarr är kanske näst ? Men gillar låten

8: SERBIA: Låter som pizza slibovitsa låten..
 Hans frisyr behöver nog ingen förklaring. Synd att mannen är skallig annars hade jag klippt honom så

9: BELARUS: Robert Wells ? Svenskt igen ? Har en liten undran. Föddes han med denna frisyr ? För den måste vara något permanent som tillhör hans utseende.
 Gillar dessa fina fjärilsvingar.

10: IRLAND: fin låt. Jag tar kissepaus.


11: GREECE:  OPA !! Ok  jag gillar den. Den är så rysk på något sått.
 Fyrvärkeri..snyggt
 Nu blev det plötsligt blått för 1 sekund och jag blev livrädd att blue man group skulle dyka upp.

12: ENGLAND: Jag har jäspat så mycket så att hakan fastnade nästan på halsen och sen nös jag så att jag tror min hjärna slog sig mot pannbenet och studsade tillbaka.



13: GEORGIA: Vad är dett för land ? Inte konstigt att tjejen är kall när hon är barfota. Kan inte någon ge henne ett par raggsockor då ?
Den här låten måste vara bra för Jessica somnade i min knä.

14: TURKEY: Titta de har tagit dit Robokop som dansflicka.
Man kan få epilepsi anfall av all blinkande.

15: ALBANIA: Killen med fiol har stoppat fingrarna i elkontakt.
Vad har hon på sig?  Inbyggda cellulitena i brallerna ?

16: ICELAND tror det var. Hade inte tid o lyssna för här har vi   diskussion varför jag inte kunde lägga upp min klipp på youtube. Har nu försökt i två dagr utan o lyckas

17: UKRANE: Fattar inte det med denna ljuva där i början. Hon gick vidare i till final och inte Anna ..

18: FRANCE: Plastikopererad o botoxad doktor Alban ?
 Men vilken rumpdans. Verkar jobbigt o vifta på bakdelen så
Vet ni när estland vann si så där 100 år sedan hade vi också en fest låt  och killarna håppade upp o ser o sjöng SING EVERIBODY . Så nu är det ALE ALE ALE och vinst kanske ??

19: ROMANIA: Cool piano.
 Mannen nu har jag en idee för köksön igen. Ska vi inte ha den i plast ? Och sen flyttar vi på spisen lite igen ?

20: RUSSIA: Jag älskar ju såna där halv taskiga, roliga, löjliga, meningslösa låtar.
Fick lite hemlängtan faktiskt.

21: ARMENIA: en stor favorit sägs det vara. Inte konstigt när de filmar hennes pattar det första de gör. Vad tror ni alla män gör just nu ? Ja de sitter med telefonen i handen o röstar.

22: TYSKLAND: Älskar låten. VINNARE där.

23. PORTUGAL: Portugisiska låter som ett lossas språk . Nästan som när man var liten och förökte vara viktig o prata lossas engelska.
Undrar vad hon sjöng om ? Verkade sergöst.

24: ISRAEL: Kissepaus igen..Jag får sluta med denna kaffe drickande

25: DANMARK: Svenskar inblandade igen. Har inga andra länder egna låtskrivare? Svenskar är vist bäst.
 Även fläkten hade de fått låna från Carola.

EXTRA cirkus föreställning fick vi nu. Om denna låt vinner får vi  se den  tre gånger under samma kväll och det är åtmistone 2,5 gånger alldeles för mycket.  Och jag undrar fortfarande vad de sjunger om.

_______________________


Gissa vem svettas här ? Jag o min stora mun tänk om Azerbaidjan vinner nu ?

______________________
Mannen håller på hon med pattarna.. Ovanligt va ?
Jag gillar Tyskland

__________________________

Går det o mot rösta? Ja så att de tar av röster för jag förstår ju att nu sitter ni där o röstar på Azerbaidjan.

___________________

Danmark har fått tolva nu två gånger i rad..det måste vara Carola fläktens fel

__________________________


Vad sa jag till er ? Tyskland vinner sa jag och så blev det.

Förlåt Janne jag ville ju så att Azerbajdjan skulle vinna..NOT
Em

Hahaha! Jag slötittar bara, så jag får inte med mig det hela egentligen. Men det är mycket jompa-jompa, tycker jag.

Em

Sv; Det skall vi väl kunna ordna. Vart bor du? Du bor ju inte norrut i landet?

Janne

Snacka om att jag håller tummarna på Azerbajdzjan, och det hårt. Jag ska nog till och med be en liten bön att dom vinner. ;)

till Janne

sv. Mannen har redan röstat 10 gånger på Azerbaidjan för han tror inte jag törs

Em

Sv: Ett speciellt videoklipp? Kanske det har ett annat filnamn än vad dina andra har? Låter konstigt, jag vet faktisk inte.. Kolla dina andra videoklipp, vad de heter i slutet. Bilder heter till ex ett eller annat och sen ".jpg". använder man en annan kamera kan det blir ett annat avsluta på filnamnet och man måste ändra. Kan vara så med filmen också, men jag är ingen höjdare på sånt.

Emelie

Sv; Vem gör inte;)

Gun

Belgien är den enda riktiga låten enligt mig. Turkiet är ganska bra. Det finns några till som duger i värsta fall, men annars är det bara skit, haha.;D

cecilia

Himla bra med en liten recension såhär i efterhand, nu vet jag att jag nog inte missade nåt särskilt iaf :)