MUPPFAMILJEN- MASKAR

Vi åker bil och Carmen ly börjar prata om maskar i magen.

CARMEN LY: Vet du att man kan få maskar i magen.
JAG: Ja det vet jag.
CARMEN LY. Har jag haft maskar i magen ?
JAG: Ja det hade du när du var liten.
CARMEN LY: Fast de är inte riktiga maskar vet du väl.
JAG: Neheh . Vad är det för maskar då ? Leksaks maskar eller?
MANNEN från framsätet: Ja visst. De är rosa  med stämpel MADE IN CHINA på.
Ama de casa

Hahaha! Hade hon ätit snö, eller? Min mamma sa alltid att man fick mask i magen när man gjorde det :-)



sv: Hahaha! Vi är i samma tidszon, ingen skillnad på tid alltså... Men jordaxelns lutning på cirka 23 grader gör att ni har ljusare somrar och mörkare vintrar uppe i norr än vad vi har här. Tur att jag bara gjorde blonda slingor ;-)

Ama de casa

Ooops! Glöm svaret i förra kommentaren - fel Kadri! Ja du är ju inte fel på nåt som helst sätt, tvärtom! Men det var en annan Kadri som skulle ha svaret :-)

Så det kan bli ;-)

Ellis

Haha så rätt!

bitterfittan

härligt ;) allt bra med er lilla familj?

Em

Hahaha! Var det det? Hon hade kanske svalt några? ;)

cecilia

Tycker det låter så fruktansvärt otäkt med maskar i magen, så jag vill nog hellre tro att det är rosa leksaksmaskar tror jag :)

Thakock

Hahahhah så bra !