2:A NOVEMBER

Så där var det redan andra dagen i november då. Det är även andra dagen i höstlåvet vilket betyder att jag har överlevt den första dagen. Jag förstår inte hur det kan vara lugnare med två barn i huset än med tre. De tre, så kallade mina barn, lyckas o springa runt hela dagarna, håppa på en o samma ställe och dansa under matbordet och konstigt nog har de inte lyckts  göra sönder något.... ännu. Jag älskar de till döds men ibland önskar jag att de hade on off knapp.

 Visste ni att det är 53 dagar till julafton ? Vad tiden går fort det var ju inte så länge sen man kastade ut förra årets gran.
 Det ramlar in i brevlådan all sorts reklam nyförtiden på julklappar, julgranskulor, ljusslingor... Det verkar som att även om man skulle köpa julgranen i dag skulle man vara för sent ute. Snacka om o stressa upp folk. Det verkar som det är så mycket MÅSTEN runt jul nyförtiden så man hinner inte njuta av den härliga tiden.
  Ah, ta det lungt i stället. Om det kniper är väl pizzerian öppet på julafton, de säger ju att det är tanken som räknas så njut o  ha ett got skratt så länge.