VART TOG BARNDOMEN VÄGEN ?

Läste det HÄR i aftonbladet några dagar sedan. Varför kan inte mina barn göra mig till miljonär ? Medans andra barn trar in miljoner sitter mina på soffan o letar skatt i näsan.  Fast frågan är ju vilka barn som är lyckligare ? Är det barnstjärnor med massa pengar eller barn som tror att dagens höjdpunkt är när de  stoppar äpplen i högtalare medans de  småpruttar o tycker att de är så roliga ?
Över huvud taget tycker jag att barnens barndom börjar bli kortare o kortare. Speciellt i USA.
 Man läser hur föräldrar ger bikini vax till sina  8 åringar(måste vara extremt håriga 8 åringar ??). Man läser om föräldrar som släpar runt sina 3 åringar i alla sorts provtagningar för att de vill göra de till stjärnor. Och sen läser man om föräldrar som planerar sina barns liv i det minsta detalj innan de ens är födda. Det är bestämt vilka språk de ska lära sig för det ska passa med deras framtda yrke, vilka vänner de ska ha och vilka sport som lönar sig bäst.  Det måste vara hemst jobbigt o ha såna förväntningar på sig när man är bara ett foster.
 När slutade barn vara näspetande, pruttande små skitungar och blev små skyltdockor med perfekt planerat framtid i stället ? Slutar barndomen vid treårs ålder ? Eller är det inte populärt o vara en vanlig barn längre ?
 Det finns kanske en anledning varför de flesta barnstjärnor växer upp o blir knarkande vuxna. Det kanske böhövs tid var man klipper sönder mammas klänning och målar vägarna fulla med oönskade tekningar ? Det kanske behövs tid var föräldrarna sliter ut sina hår medans barnen står o skrattar ? Det kanske behövs barndom trots allt ?
Thakock

Bra sagt! =)



sv:Jag förstod inte heller...jag tyckte kortleken var hur bra som helst! ;D

Thakock

sv: Nej inte direkt. Så länge ThaMan inte får tandvärk igen. Har ju varit lite mkt sådant nu sista tiden. =/

Thakock

Glömde skriva....vaxar dom tjejer på 8 år? Vem fasiken har hår då?!?!? Knäppt ju.



sv:Ja, tänkte med det. Sno morfin sprutor på sjukhuset och ge han direkt på morgonen. ;)



Så klart blir det massa bilder=)



Maria - fashionstars ☆

jag skulle inte vilja att mina barn var små pengamaskiner :p