MANNEN O JAG- NÄSTAN GRAVID

Vi buser o jag nuper mannen, han ska så klart straffa mig tillbaka vilket jag försöker o undvika

JAG: Du får inte nypa mig.
MANNEN: Och varför inte då ?
JAG: Jag har ovulation.
MANNEN: Och ?
JAG: För det är nästan som att vara gravid och då får man inte nypas.
--------------------

ovulation är ägglossning på engelska. Vi blandar språk här hemma.
Thakock

Vad är ovulation?

Nanna

Ha,ha, blanda på, allt blir mycket roligare då !! :)

Thakock

sv Haha, det har du rätt i! Jag fick säga det i huvudet nåra ggn innan jag kom på det :P

Ellis

Hah de visste jag inte, ser man på man lär sig nå nytt varje dag!

Sara

Haha, vi blandar hej vilt här hemma jämt.

Zippar du dragkedjan, sätter du på juggen (vattenkokaren), har du droppat den (=tappat den) osv. Jag ser det som att vi berikar språket emd nya uttryck. ;)