29:E SEPTEMBER

Är det för mycket begärt o få lite kaffe till frukost ? Tydligen. Det första jag gör varje morgon är o tacka gud att mannen är på jobbet, förutom på helgena för då vet man att det är kört redan innan man öppnar ögonen för någon öppnar mina ögonlock för att se om jag är vaken...
 Efter att jag har konstaterat att kusten är klar hämtar jag oftast Tessy från hennes fängelse och går ner för att sätta på kaffe. Men i dag har dagen börjat med en katastrof. Kaffebunken var tum, ingen kaffe, nada.. Igen fara tänkte jag, kvinnor kan ju. Fram men kaffebönor och kaffekvarnen. Först tappar jag bönpaketet och häller kaffebönorna på  golvet. Ingen fara det finns dammsugare tänkte jag. Hällde nya bönor från paketet in i kaffekvarnen och tryckte på locket, ingenting hände. Kom sen på att el sladden var ju inte i kontaktet . Kanske bra o sätta i den. Trycker sen igen , ingenting händer, det går inte vrida locket varken fram eller tillbaka. Jag svär, rycker o misshandlar kaffekvarnen rejält. Men han(krånglar det är det en HAN) vägrar o fungera. Så resultat ? Min morgon utan kaffe. Mentaltillstånd ? Nära på o dö.
Om det är någon som kan komma förbi med en kanna (eller två) med kaffe är jag evigt tacksam. Jag kan även tänka mig o gifta om mig med dig. SNÄLLA !!!!



Alexandra - Uppsalas största blogg

god morgon sötnos! hoppas du sovit gott ;>

Janne

Kvinnor kan var det ja.



Du vet väl att (nästan) inget manligt blir lycklig av att misshandlas så testa med att smeka kaffekvarnen nästa gång. Gör du det på rätt sätt så kommer den garanterat vara samarbetsvillig sen. ;D

Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: haha ja där får man sig alltid ett garv ^^



hihi härligt

cecilia tipsar

uuusch jag lider med dig!

bilden är ju dock helt klockren så jag snor den av dig. hoppas att du inte kommer jaga mig för det. och om du gör det så ta med kaffe, jag är också i behov av en kopp :)

till Janne

SV.smeka ? Nej, nej , nej..Då kan man ju vakna upp i morgon och hela köket är full med små kaffekvarnar.Bättre o uppfostra honom från början så han vet var hans plats är.

Hillevi

En mardrömsmorgon! Fast Janne kanske har en poäng,om du då vaknar upp en morgon med en massa små kaffekvarnar, kan du ju sälja dem på loppis?! ;-)