VÄRLDENS GODASTE RÄKPAJ

Du behöver: För botten: 3,5 dl mjöl
                                        150 g bakmargarin
                                        2 ägg gulor
                                        1 tsk kall vatten
                                        lite salt
                      För fyllning: 4 dl grädfil
                                           1 ägg
                                           200 g räkor(du kan använda färska , frysta eller inlagda. Jag brukar köpa de på lidl, men man måste skölja av de med kall vatten annars blir pajen för saltig. Glöm inte torka av de efteråt. Använder du frysta ska du tina upp de och torka de annars blir pajen för vattnig)
                                           200 g riven ost
                                          2 tsk citronpeppar
                                          färsk dill



GÖR SÅ HÄR: Blanda kall margarin, mjöl,salt och ägg gulorna. Lägg till kall vatten och blanda tills deget är jämt.
                      Lägg då deget i pajformen.




 Lägg pajen i ugnen för ca 10 minuter (200 grader)

Ta ut pajen efter 10 minuter och lägg på först räkor och sen  hackad dill





 Blanda  grädfil,ägg, riven ost och citronpeppar  och lägg blandningen på
 Lägg den i ugnen igen tills den är färdig (200 grader ca 30-40 minuter)



 Om du vill kan du lägga på lite dill o räkor



MAT
Thakock

Lät ju smarrigt. =)



sv: Haha, ja det hade varit något. =P

jessicapanda

ÅH, ser jättegott ut!

cecilia

till och med jag som i princip vägrar äta räkor tycker att det där ser gott ut :)

Nanna

Kanon, precis vad jag letat efter, en god räkpaj. =)

Nanna

..där var den, nu är det uppskrivet och klart..Till Handling !!!!

Nanna

Jag skrev av receptet på räkpajen förra gången jag gjorde den, frågan är bara var ?!

Så nu har jag skrivit av en gång till, Ha en bra helg ! :)