NU FÅR NI SKRATTA DÅ

Mannen läste min sista inlägg(gårdagens) och berättade att SNORRE är en norsk pojknamn och att kanske några kan bli arga att jag tycker att det lät roligt. Så det var därför ingen skrattade . Ja, ja ibland får man då skratta ensam. Men för en båtflykting som mig låter SNORRE  så himla roligt som namn på en man.
 Men rätt ska vara rätt så nu ska ni få skratta(kanske ?) åt estländare då.
 Jag hade en kompisoch hennes familj  i Estland som jag umgick nästan dagligen . När jag flyttade hit så tappade vi kontakten efter ett tag av olika anledningar, men innan des han de besöka oss här några gånger.
 Efter första besöket hos de hade mannen o jag följande konversation i bilen.
 MANNEN: He´s name is Tarmo ?
 JAG: Yes.
 MANNEN: And last name ?
 JAG: Värk. 
 MANNEN skrattar så han håller på o köra i diket: What ? Tarm Värk ????
 JAG: No. Tarmo Värk.
MANENN : Hahahah it sounds like tarmvärk
JAG som inte förstog ett enda ord svenska i den tiden fattar ingenting: What ?
MANNEN förklarar på engelska vad tarmvärk är för något och då kan jag inte hålla mig från skratt.
Jag föreställde mig hur han skulle gå runt här i Sverige och räcka fram handen och säga sitt namn och alla skulle bara höra att han hette tarmvärk.
 Senare berättade jag till kompisen också om detta och han tyckte att han skulle definitivt byta namn om han skulle flytta till Sverige. Inte ville han heta tarmvärk inte.....
 Det med namn och deras betydelse i olika länder kan vekligen bli roligt ibland.

 Men  nu ska jag klä mig för en besök hos häxläkaren väntar...

Thakock

Hahaha, så skoj! =D Vilket namn :P