PÅSKKÄRRINGAR OCH RYMDVARELSER

Efter biltvätten ville barnen gå påskkärring. Carmen Ly gick först med en kompis och jag gick med Jessica o Tessy till tre hus i våran gata och sen tog  Carmen Ly och hennes kompis över och gick med småttingarna till några hus till. Vad jag hatar o ha ont och inte ens kunna gå med barnen lite påskkärring, men  men godis och pengar fick de i massor i alla fall så barnen var nöjda o glada. Nästan så att det lönar o klä upp sig och gå runt hela dagen och sen stå o sälja godis framför ICA. Skulle nog få ihop till en resa tror jag..eller en subway macka åtminstone...
 Men Jessica hon är rolig. Hon tog sitt uppgift som påskkärring mycket allvarligt fast först trodde hon attd et va jul och klädde på sig tomteklänning o tomteluva.
När de gick påskkärring ville hon inte gå till vissa gator för där fanns ingen stop skylt. Fråga mig inte varför...
 I husen där det inte fanns några bilar framför huset kunde man inte heller ringa på för där bodde RYMDVARELSERNA.
I ett hus vill hon inte gå till för där var en NAKEN PAPPA(det fanns nämligen en man i trädgården med bar överkropp och rensade rabatterna).
 När hon då fick godisarna var hon överlycklig och sa: ALLA ÄLSKAR MIG OCH GER MIG GODIS. JAG ÄR DUKTIG PÅSKKÄRRING.
 Man slutar alldrig förvånas över Jessicas fantasi.

LITE BILDER PÅ VÄRLDENS SÖTASTE PÅSKKÄRRINGAR




















Thakock

Såå gulligt. =)

natti

Riktigt söta små påskärringar :)



Till oss kom inte en ända, vilket var synd. Den traditionen har försvunnit lite här upp i Stockholm, ingen som går längre, var mer sådant när jag var liten, lite synd att det inte lever kvar.. men mer godis till mig :]

Kristina

Jättefina bilder, sötingar.