SVÅRA BESLUT

Jag står i kassakön i ICA och bakom mig står en man och en kvinna med en jätte kundvagn full med mat.

MANNEN: Ta 2 papperskassar och 4 plastpåsar.
KVINNAN börjar ta papperspåsarna
MANNEN: Nej, ta 3 plastpåsar och 3 papperskassar
KVINNAN: 1 tygpåse ockå ?
MANNEN: Ja kanske. Vi tar 5 papperskassar i stället.
KVINNAN: Istället av  plastpåsar ?
MANNEN: Ja så gör vi.
KVINNAN: Så 8 papperskassar ??
MANNEN: Nej 5 papperskassar.
KVINNAN: Men hur många plastpåsar då ?
MANNEN: Vi håppar över plastpåsar.
KVINANAN: Det kan vi inte göra.
MANNEN: Inte ? OK ta 2 papperskassar och 4 plastpåsar då.
KVINNAN stirrar på papperskassarna: Men stora eller små papperskassar ??
 
Och så höll de på minst 15 minuter tills det var dags för mig o betala och när jag gick diskuterade de fortfarande om vilka påsar de skulle köpa.
 Man förstår ju att man ska ta sin tid och diskutera ordentligt när det gäller såna svåra och extremt viktiga  beslut i livet....

Diana

Jösses, det är väl bara att ta ett gäng kassar och hoppas att man har så att det räcker.



Sv: Haha, det var nog Ellis som sa det. Men jag kan ta den lilla precis när den kommer ut, så kan jag "fördärva" den själv. ;)

Thakock

Hahah, illa. Jag tar alltid på ett ungefär. Oftast får jag kassar över :P