KVARG

SARA frågade om kvargen som jag använder till bakning. I Estland använder man det till allt möjligt. Det finns kvarg i olika fetthalter, tjocklek och tillsatser som sylt , russin o annat gott.  Det påminner lite av creme freche fast är tjockare.
 Här i Sverige har jag hittat bara den här sorten på Lidl, men den är ganska så bra och passar till all sorts bakning och har dessutom ett mycket låg fetthalt.. 
 Jag skulle nog inte klara mig utan denna kvarg. Hur skulle jag då kunna baka alla dessa goda pajer o kakor ?



MAT
sara

Tack snälla för det Kadri nu ska jag med testa på allt gott som du tipsar om :-)



Med kärlek Sara

Linda

I Tyskland använder man också mycket kvarg. Kanske därför den säljs på Lidl? Men i allafall så köper vi bår på Kvantum. Den finns i hyllan med crème fraîche :)