INBJUDAN TILL KOMMUNHUSET....

 I dag var ingen mindre är jag inbjuden till kommunhuset. Jag tackade nej. Egentligen tackade jag ju inte nej heller  jag bara sket i att tacka ja i tid och slapp därmed o gå dit.....
 Nu undrar ni ju vad jag har gjort för att förtjäna denna ära(om det kan nu kallas för ära), ja det undrade jag också när jag fick ett brev adresserad till mig från Kumla kommun. Först tänkte jag att nu har de tröttnat på mig och mina ``elakheter`` mot de så jag blir den första som blir utkastad från en kommun. Jag såg framför  mig hur det kommer en massa människor  och kör mig ur kommunen.. När jag då tittade vidare i kuveret såg jag att även  Carmen Ly hade fått ett brev. Inte kan de väl straffa barn för deras föräldrarnas synder ? Lika bra o läsa brevet då tänkte jag. Brevet var en inbjudan till kommunhuset för i dag, både till Carmen Ly och mig. Vi skulle få diplomet och gratis lunch.  Anledning till det ? Ja vi båda har blivit svenska medborgare under 2010 och skulle nu få äran o få uppmärksamhet o äta gratis mat.
 Jag tycker ju så synd om våran kommun som inte har råd med ordentlig skola till våra barn och en säker boende för de gamla så jag tänkte att det är nog bäst att jag inte kostar mera för de så de kan spara lite pengar. Nu sparade de ju hela 2 lunch och lite papper o blommor. Nu kan kanske barnen få lite toapapper i skolan ? Eller åtminstone få ätbar mat på tisdag ?
 Men tack ändå kommunmänniskor att ni kom i håg oss. Men det hade varit roligare om ni hade kommit i håg oss även när man har ringt för många viktiga  ärenden och aldrig blivit uppringd...
 Usch nu var jag elak igen. Bäst att jag går o lägger mig...

INGEN GRATIS LYXIG KOMMUN LUNCH, MEN DET  DYGER FÖR OSS.....



Gun

Jag kan väl tycka att det är bra att de välkomnar nya medborgare så, men jag förstår samtidigt att du är bitter, så mycket problem som ni haft med kommunen.

Thakock

Vad trevligt ändå att dom bjuder in er så. Jag hade gått bara för det skulle va så =P



Men jag förstår dej. Och jag tror nog ni hade det trevligare hemma. =D