NÄR DET BLIXTRAR

I dag har det oskat. Eller säger man att det har blixtrat ? Ja hur som helst har det låtit där ute och barnen har skrikit att vi alla kommer o dö....Vi har inte dött...
 Den första som kom springande och skrek panikslaget var Tessy, 2 år. Hon skrek att det låter och gömde sig i min famn. Inte långt efter kom Jessica, 4 år. Hon hade massa bekymmer. För det första skulle vi alla vara tysta för annars blir blixten arg. För det andra skulle vi alla dö(nej vi lever fortfarande) och för det tredje var hennes äckel duk kvar i vardagsrummer och nu skulle blixten elda upp den. Tyvär hade vi inte sån tyr och äckelduken ligger nu i våran säng...
 Carmen Ly som har precis fyllt 10 hade helt andra bekymmer. Hon hade tusen frågor. Hur många barn dör av blixten varje år ? Hur ska vi göra om blixten slår till i nedrevåningen och vi är i övervåningen ? Om blixten bränner bort ögonbryna(fråga inte varför just de) vad ska man göra då ? Medans Carmen Ly bombade mig med frågor skrek Jessica att hon skulle vara tyst för annars blir blixten JÄTTE arg och Tessy, ja den lilla busungen, kastade smurfar runt i rummet. Ny försvarsteknik mot blixten kanske ??  Jag däremot tycker att det är ganska så mysigt o ligga under täcket med alla barnen medans det blixtrar. Ja tills det finns strömm. Skulle det bli strömavbrott och det blir kålsvart överalt gömmer jag mig helst under sängen och hoppas att yx mördaren som kommer tar barnen först....
Thakock

Hahhahah, ni är så härliga! =P