MANNEN O JAG- MÖGEL ?

I går. Jag tar ut gårdagens födelsedagstårta och bjuder mannen på en bit(han fick inte äta den på fredag för han jobbade då).
 Mannen tittar mistänksamt på tårtan...

MANNEN: Nej tack. Jag avstår.
JAG: Varför då ? Den är jätte god.
MANNEN: Men det är ju mögel på den.
JAG: Mögel ? Jag gjorde den i går.
MANNEN pekar på strösslet. Titta här !!
JAG: Det är strössel.
MANNEN: Grått ?
JAG: Det är turkos strössel. Det har smält bara in i vispgrädden lite över natten.
MANNEN: Det finns inte något turkost strössel.
JAG: Det finns viste.
MANNEN: Nej. Jag vet allt om allt.
JAG: Allt ? Och det kommer från en man som inte vet hur man sätter på tvättmaskinen.
MANNEN: Det vet jag viste. Men eftersom jag kan det redan behöver jag inte sätta på vättmaskinen längre. DU däremot är inte så bra på det så du måste öva varje dag.
JAG: Så därför har jag fått tvätta kläder senaste 8 åren ?
MANNEN: Ja. Men vissa är lite tröga så det tar lite längre o lära sig. Men oroa dig inte älskling om 50 år eller så blir du kanske lika duktig som jag.
JAG: Och vem ska tvätta kläderna då ?
MANNEN: Ingen. Man behöver inga kläder i helvetet.


Thakock

Hahha karl jäkel! ;D