LITEN SJUKLING

  Tessy har blivit sjuk över natten. Hon var glad i går på dagen och det märktes absolut ingenting konstigt på henne. Jag la henne på kvällen och hon sov ca 1 timme och vaknade då o bara skrek. Jag trodde då att hon hade kanske haft en mardröm. Gav henne vatten och vi satt en liten stund och då sa hon att hon vill till sängen igen. Jag la henne igen och hon sov ca 20 minuter och vaknade då igen med skrik. Men nu kunde man inte lugna henne. Hon bara skrek o skrek och var jätte ledsen. Inte alls likt henne o krångla så på natten. La henne mellan oss i sängen och hon bara grät o sparkade med händer o fötter. Hon sparkade så mycket på min mage så jag fick ont i magen och kunde inte somna. Sen började hon hosta och bli snorig och någon timme senare blev hon kokhet.
  Det är inte mycket sömn vi fick i natt. Jag är ju så bortskämd med barn som nästintill aldrig är sjuka och bra det för jag blir extremt orolig när de blir sjuka. Tessy själv fattar ju inte vad som pågår för hon är inte van med att behöva hosta och ha feber. Jag hoppas att hennes förkylning går över lika snabbt som hennes förra förkylning när hon var sjuk bara en dag. Tycker så synd om de små när de är sjuka. Man vill ju hjälpa de o ta bort sjukdomen, men det går ju inte. Tack o låv att de inte blir sjuka mer än en gång per år.
Thakock

Stackars liten då! =( Hoppas verkligen det går över snabbt! =)