ONT, SPILLD FÄRG OCH ANDRA TOKIGHETER

  I går hade jag ont i magen, i natt hade jag ont i magen och i dag har jag ont i magen. När kommer det bli bättre ? Kommer det någon gång bli bättre över huvud taget ?
Hade ont hela dagen i går och natten var inte ett tug bättre. Hade massa kramper i magen och hittade ingen bra ställning o ligga så jag satt upp i sängen halva natten och tittade på taskiga tv program.. Stirrade på klockan var femte minut  tills klockan var sex på morgonen och då somnade jag till slut . Så hela dagen har jag gått runt  som en zombie.
 På morgonen mådde jag så himla dåligt. Orkade inte ens gå till toaletten. Händer bara skakade och fötterna ville inte alls lyssna på mig. Jag förstår inte vad som är fel. Jag vill också vara en av de glada,välmående och  tjocka gravida som skuttar runt med sin stora mage, men jag är bara tjock och inte alls välmående. Men glad är jag. Jag är glad att jag är gravid och jag är glad att vi ska få en liten Sesam, men jag är trött och grinig. Jag vill bara må bra nu.
 Nu undrar ni vad en människa gör när denna har så ont att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Ja, heter hon Kadri och har inte alla hästar hemma , då  bakar hon en havregrynskaka. Vad är det med socker som gör en gladare ? Efter tredje biten av den goda kakan verkade hela livet mycket bättre. Att bli hög på socker är min nya grej.
 Vid lunchtid tänkte jag o ta barnens färgburkar till pysselbordet, men eftersom jag hade så skakiga händer då tappade jag en av de. Vem visste att det kan bli färg överalt när man tappar en färgburk från 1,5 meters höjd ? Vad ni än gör testa inte detta. Det var färg på skåpen, golvet, fönsterbrädan, stolen, pallen och allt annat. Sånt där kan bara hända mig för en normal människa hade lagt på korken på färgburkarna innan man börjar bära på de, men inte jag inte..så långt tänker inte jag.. 
Ah det behövdes tvätta golvet ändå. Ingen har nog gjort det sedan julas.
 När jag berättade för mannen att jag hade bakat kaka i dag fick jag en riktig utställning Han frågade om jag inte våre riktigt klok. Vad är det för fråga ? Det vet han ju att jag inte är. Bara för att man har ont kan man ju inte ligga o deppa hela dagarna. Vad blir bättre med det? Och tro mig eller ej det är faktiskt tillåtet o lyfta såna tunga saker som skålar o skedar även under graviditeten. Jag vet, jätte konstigt,men det är faktiskt så, det har min läkare sagt så där så...  
 I natt ska jag försöka o sova. I natt SKA jag sova, men först ska jag äta lite havregryns kaka till för jag känner att socker nivån i blodet börjar sjunka....