IBLAND HOPPAS JAG PÅ TIDIG DÖD

  Jag skojar inte. Läser man sånt HÄR så hoppas jag verkligen att jag dör innan jag hinner bli så gammal så att jag behöver bo i äldreboendet.
 Mannen min säger ofta att han är glad att han inte kommer o bli så gammal så att han behöver ruttna i äldreboendet. Medans jag självklart hoppas att han har ett långt liv framför sig kan man ju inte göra annat än att hålla med när man hör om alla missförhållander i diverse äldreboender. Och det är ju inte bara en gång sånt händer det händer ju hela tiden och överalt. Och trots alla granskningar hit o dit verkar det ju aldrig bli bättre. Det kommer bara nya avslöjande hela tiden och ena skandalen är värre än andra.  I ena stället väger de de gamlas blöjor för att se om de kan ha de ett tag till, i en annan ställe blev de äldre slagna, i en tredje slätte spottade personalen i ansiktet på de gamla och sa nedvärderande ord mm..mm. Man kan fortsätta i evigheter.
 Jag försår inte hur dessa personer kan leva med sig själv. Jag blir illamående bara på tanken att en dag kanske jag ligger där nerkissad, hjälplös och ingen ens bryr sig.....
 Man undrar ju om det är därför man ska motionera och äta häsosamt  så att man kan hamna i långvården... Då tar jag o äter en extra muffins i dag och ligger på soffan för dit vill jag inte komma....

Diana

Fel yrke till fel människor.

Sen, som undersköterska på ett äldreboende, måste jag försvara mina kollegor lite. Det blir allt hårdare krav för att få komma till ett boende (de vill att de ska klara sig med hemvård så länge det bara går,

Diana

alltså är de äldre i ett dåligt skick, fysiskt och/eller psykiskt när de kommer in. Ofta behöver de hjälp med allt. Men istället för att göra det självklara och öka bemanningen så har de tom skurit ner en personal per dygn sen jag började jobba.

Diana

På morgonen är de 3 personal på 13 boende, de allra flesta behöver hjälp med allt. Många behöver matas och/eller stöttas vid maten. Plus såromläggningar och annat mer medicinskt. På kvällen är de två på 13 boende och alla behöver fortfarande hjälp...

Diana

På natten är vi 2 på 37 boende. Ca 25 blöjor att byta och vi matar nästan alla en gång under natten. Plus att vi har ett gäng som inte sover, är uppe och fallbenägna som behöver punktmarkeras...



Varför går det inte att skriva långa kommentarer hos dig?

Thakock

Det behövs anställa fler...så lätt är det. Reinfeldts fel...garanterat! =P