VI HAR BLIVIT UTOMJORDINGAR

Hela muppfamiljen var o storhandlade i dag. Bland annat var vi i El giganten för att mannen ville köpa en kabel som man ska ha för att se film och titta på bilder på Tv genom datorn(tror det var så i alla fall).
Vi fick tag på en säljare ganska så snabbt och mannen förklarade vad han letar efter.

SÄLJARE: Hur gammal är datorn ?
JAG : Vet ej. Två år kanske ??
SÄLJARE: Bärbar ?
JAG: Ja
SÄLJARE pekar på en bärbar dator i butiken o visar en uttag på den: Har datorn en sådan uttag ?
JAG O MANNEN TITTAR PÅ VARANDRA  OCH INSER ATT VI HAN INGEN ANING
SÄLJARE PEKAR PÅ EN ANNAN UTTAG: Om ni inte har den måste ni ha en kabel till som ni ska koppla en annan sladd till. Har ni en sån uttag på tvn ?
MANNEN: Det tror jag inte.
SÄLJARE SKRYNKLAR PÅ PANNAN: Men vad har ni för TV då ?
MANNEN: En vanlig tjock TV.
SÄLJAREN STÅR DÄR HELT STUM MED MUNNEN ÖPPEN OCH ÖGONEN HÅLLER PÅ O POPPA UT: Men..men då går det ju inte.

Sen går säljaren  sin väg, skrattar, tittar tillbaka flera gånger, skakar på huvudet och mumlar : Tjock TV haha.. Tjock tv...

Kvar blir vi stående som idioter och känner oss som utomjordingar som har något så antikt och sällsynt som tjock TV.
Natti

hahha, viken försäljare :P till ochmed tjocka tv:ar ska ha sådan allt ni behöver är en adapter av något slag och hdmi-sladd. tror jag :P

Linda

Så oförskämt egentligen. Men lite roligt :)

sarah

mohahaha..vi har också tjocktv, tre st till o med. Dock har den bästa av dom en pajad fjärrkontroll så vi får nog kapitulera. Såvida vi inte hittar en ny tjockis på blocket. Tjock tv rules.

Thakock

hahah, illa! Ni får köpa en ny :P