EGG HUNT

 Folk frågar mig ofta om alla dessa traditioner vi har i våran familj är estniska eller om det är något jag har hittat på själv. Det är faktiskt både ock. 
 Jag älskar högtider o födelsedagar. När jag var liten hade vi inte så mycket av det goda så nu när jag har mitt eget familj så tycker jag att THE MORE THE MERRIER. Så vissa traditioner har jag tagit med mig från Estland, vissa har jag lärt mig här i Sverige, vissa har jag importerat från andra länder och vissa har jag helt enkelt hittat på.
  Jag är övertygad att högtider o födelsedagar ska njutas av. Inte stressas o göras en massa bara för att man måste o jag försöker verkligeninte göra det bara för att så säger traditionen. 99 % av det jag gör är för att jag verkligen verkligen vill göra. Jag kan sitta o klippa dekorationen halva natten bara för att jag vill göra det. Inte att jag känner att jag måste.
 Till exempel ville Jessica förra året ha en lite annorlunda kalas medans i år ville hon ha prinsesskalas. Så det fick hon.
 Vi brukar till exempel inte fira första advent o sånt speciellt. Vi brukar inte heller hänga upp julsaker tidigt. Ibland gör vi det bara några dagar innan julafton o sen kan de hänga uppe i flera månader. Ja vi gör som vi vill helt enkelt...
 Vissa saker provar vi på ett år o ser att det passar inte våran familj så vi gör inte det fler gånger. Vissa saker blir traditioner som vi gör varje år. Som amerikanska egg hunt. Det blev mycket uppskattad av barnen när vi gjorde det första gången så nu har det blivit en tradition. En tradition som förmodligen försvinner när barnen blir stora men tills dess ska vi ha det varje påsk..
 Så även i år efter
påskfrukosten och efter att barnen hade gått runt o samlat godis fick barnen leta efter äggen..

NÅGRA DAGAR INNAN HADE JAG FYLLD PLASTÄGGEN MED GODIS.. 



..OCH MEDANS BARNEN GICK PÅSKKÄRRINGAR  GÖMDE JAG ÄGGEN I HELA HUSET. ANNARS BRUKAR VI HA DET UTOMHUS, MEN NU KOM DET JU SNÖ SÅ DET GICK INTE.
NÄR BARNEN KOM HEM FICK DE VAR SIN KORG O DET VAR BARA O BÖRJA LETA EFTER ÄGGEN.. 





..NÄR ALLA ÄGGEN VAR HITTADE FICK DE VÄLJA VAR SIN LITEN PRESENT UR PRESENTPÅSEN..

Diana

Du har en massa roliga idéer för dig! Dina barn får en underbar uppväxt!

Natti

Älskar dina idéer, egg hunt lätt underbart, ska nog låna den idén till nästa år. I år sprang vi runt i skogen och letade presenter :)

Gun

Gud vad roligt, dina barn får en massa härliga minnen med sig från sin barndom. Underbart att ni gör som ni vill också, och struntar i vad andra tycker.