DET ÄR JU TANKEN SOM RÄKNAS

   Vi var o storhandlade förra veckan. I matbutiken började MANNEN plötsligt prata om matlagning som han skulle vara någon sorts expert på detta helt plötsligt. Han som knapt vet vad en wok panna är för något  började prata att VI borde göra mer långkok .....
 
MANNEN: Våre det inte gott med långkok ? Det borde VI göra oftare.
JAG: Ja visst.
MANNEN: En stor köttbit i ugnen kanske o sen potatismos ? Det borde VI göra ? Va ?
JAG: Ja visst.
MANNEN babblar vidare: VI borde kasnke börja göra egen Yoghurt ? Det är väl nyttigt.
JAG stannar o tittar på honom: VI ? Ska VI börja göra allt det där ? Och hur ofta lagar du mat ? Vet du ens vart köket ligger ?
MANNEN titta på mig som jag hade sagt något dumt: Hörru. Det är faktiskt tanken som räknas och jag tänker konstant på mat.
 
Så där så. Det är tanken som räknas. Just nu tänker jag hur jag  tvättar hans kläder medans jag i själva verket sitter o tittar på Dallas. Får se om kläderna finns rena o fina i hans garderob i morgon.  Vem vet. Tanken kasnke har en stor kraft.... Eller så får han tänka ut hur tvättmaskinen fungerar o börja tvätta själv. Fast det är ju inte så troligt. Tvättmaskinen har ju faktiskt hela 5 knappar och det är åtminstone FYRA för mycket...
Natti

haha, de där ska jag komma ihåg :D