KLYFTPOTATIS MED RIVEN OST O BASILIKA

   Något jag brukar göra emellanåt är klyftpotatis med riven ost o basilika. Enkelt o gott. Passar till allt. Kött, fisk ,korv eller bara äta som de är .
Skala potatisar o skär till klyftor.
Lägg klyftorna i en långpanna, häll på lite olivolja o krydda med salt, peppar o vilka andra kryddor du vill. Jag brukar varjera lite.
Blanda sen ihop allt  så att kryddorna o oljan delas jämt.
Häll sen på riven ost och lite färsk basilika. Lämna några blad för dekoration om du vill.
Sätt i ugnen.Jag brukar ha ca 220 grader. Hur länge det tar beror på hur stora klyftorna du har gjort.
 
 
Färdigt.
Nu är det bar o mumsa på.
 
 
 
MAT
Gun

Åh vad gott, det måste jag testa. Brukar bara göra vanlig klyftpotatis annars.

Gun

Åh vad gott, det måste jag testa. Brukar bara göra vanlig klyftpotatis annars.

Thakock

Det lät ju underbart gott! Får nog testa! =D