GALNA I MELON

  I våran familj äter alla enormt mycket frukt. Jag vet att många tycker att  det är dyrt med frukt och väljer därför bort det. Men det behöver inte vara dyrt. Inte om man köper de frukter som är i säsong för det betyder oftast att butikerna har extrapris på de.
Jag köper nästan alltid bara de frukter som butikerna har extrapris på, men jag är ju lite konstig med mina rea priser som ni säkert vet. Just nu finns det billiga plommon, persikor, nektariner och vattenmeloner. Barnen är helt galna i vattenmelon. En hel vattenmelon äts upp på en halvtimme och sen är det kö på muggen en halv dag.  Tyr att vi har två toaletter för annars skulle det nog inte gå alls.
 Vattenmelon är verkligen en frukt som alla i våran familj storälskar, från den minsta till den största.
Och vissa är galnare än andra i denna runda boll.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gun

Jag har proppat i mig minivattenmeloner hela sommaren. De är godast av alla. Och nektariner gillar jag också. Det verkar som jag tål det trots att jag brukar bli dålig i magen av frukt.

Natti

oh de är så gott!!