NÄR JAG HAR FEL...

  I går spenderade vi en hel timme på Bauhaus i försök att köpa en klätterställning till våra barn. Barnen var så förväntansfulla o glada.
Vi stog 20 minuter vid kassa tålmodigt o väntade att vi skulle få hjälp med att beställa en. Vi såg på hur en stackars djävul som jobbade där  hittade inte reservdelarna till en gräsklippare mannen innan oss ville köpa.
Ingen hjälp.
Vi väntade 20 minuter till inte så tålmodigt med inte alls så samarbetsvilliga barn.
Ingen hjälp.
Efter 50 minuters väntande, jagande på busiga barn, nervössammanbrott o önskan o elda upp hela Bauhaus får vi äntligen hjälp..av en som är ny på jobbet o vet ingenting. En chef kallas in o exakt 56 minuter efter vi har anlänt till Bauhaus får vi beställa vår klätterställning för en halv förmögenhet. Men eh skattepengar är ju för att brännas.
 Men den där klätterställningen skulle ju även levereras hem till oss med Jetpack. O det där hade inte Bauhaus använd länge, o det där visste de inte hur det skulle bokas, o det där visste de inte hur mycket det skulle kosta. Men det enda de visste var att Jetppack är det enda företaget de skickar saker med. Vad bra. Det kanske våre bra o veta då hur man beställer frakter o hur mycket det kostar.  
 1 timme o 42 minuter senare är jag genomsvettig för jag har burit o roat Lillemannen , ammat stående i kö medans gubben på 70 + stirrar på mina hängbröst som han aldrig har sett några innan. Barnen är trötta, svettiga, griniga o mannen tänker på vilket sätt han kan mörda den första personen som kommer nämna ordet klätterställning..
 Kön växte bakom oss, o växte o växte o alla stirrade på oss som vi vore de struligaste o jävligaste varelsen på hela jorden som gör så att de inte kan handla. 
 När vi då frågade den stackaren i kassan var all personal är så svarade han att över hälften ringde o sjukanmälde sig på morgonen. Dan efter nationaldagen. Ja och här var jag o trodde att svenskar inte firar sin nationaldag. Ja , har jag fel så har jag fel...
 Hur som helst så fick vi veta att frakten går på 495 kronor. En kvitto skrivs ut o vi ska gå till en annan kassa o betala. Väl framme upptäcker vi att lappen vi har fått från den andra kassan står fel fraktpris på. Hurra hurra det var bara o gå tillbaka igen...
 Men nu är det betalt o fixat o på onsdag ska den där helvetes klätterställningen komma med den där helvetes transportföretaget.
 Det hade varit roligare o spendera skattepengarna i en skoaffär. Det ska jag göra nästa år... Skopunktens personal kanske inte firar nationaldagen ??