TYPISKT

  I dag är det grillfest på dagis o det betyder att jag skulle baka. Jag ska alltid ha något hembakat o ta med annars får jag tvångstankar. Men i dag har inte varit den bästa dagen för bakverksdag ska ni veta. Det har varit rena rama cirkusen här o det finns inte ett enda bord ledigt för bakning. Jag byter möbler, paketen ramlar in o jag ska sortera en miljon par strumpor. Men golvet, det är ju ledigt så muppfamiljen har varit på alla fyra o bakat på golvet. Men lung vi har haft vaxduk under o vi har tvättat händerna. OK jag har tvättat händerna i alla fall. Småttingarna ?..nja det är jag inte så säker på. Men de säger ju det som inte dödar det härdar.
 Men nu när jag har svettats, stressat o betett mig konstigt är bullarna klara o vad ser jag..det spöregnar. SPÖREGNAR !!!! Så typiskt. Vad blir det för grillfest nu då ? Tänk att jag är gjord av socker(helt bokstavligen min kropp innehåller mer bullar o bakverk än någon annans i hela Sverige). Jag kommer ju smälta....Och om jag smälter bort vem ska då byta lillemannens bajsblöjor ?

Emma Lannebrink

Hej! Vill du göra bloglovinbyte eller blogkeen byte?