BAKNYHETER FRÅN ODENSE

Efter att ha använt Odense mandelfyllningen när jag bakade semlor för första gången har jag blivit förälskad i Odense bakprodukter. Så gissa om jag blev glad när jag hittade nya kaksmet från de.
Kaksmeten är redan färdigblandade i en spritspåse så det enda du behöver är att spritsa ut smeten på en bakplåt eller små formar(jag anväde lika stora formar som när jag bakar hallongrottor). Sätts en ugnen på ca 180-200 grader o baka ca 15 minuter. Enkelt o gott. 
En förpackning kostar ca 32 kronor i butik o ger ca 18 småkakor. Men just nu kan du skiva urt en rabattkupong för 5 kronor  HÄR. Kupongen fanns även senaste COOPS Mer Smak kundtidning.
 
Jag har provbakat två av de tre kaksmetar som finns ute i butiker just u. 
 
ODENSE KOKOSDRÖM. Baka små kokoskakor, kokosmakroner eller annat bakverk(tips finns på förpackningens baksida) snabbt. Tar ca 15 minuter bara. Stjärntyll är inbgd i förpackningen så kakorna får en fin form.
Gav ca 18 stycken precis som det stog på förpackningen. Var lite ovant o spritsa , men tyckte ndå att det blev bra för första gången. Smakade supergott. Gillar du kokos är det definitivt något för dig.
 
 
KOKOSKAKOR
 
 
ODENSE KRANSEKAGE. Baka en dansk liten läckerhet, biskvi eller annat gott(tips o recept finns på förpackningens baksida) på 15 minuter. Även denna har en inbygt stjärntyll. Produkten är GLUTENFRI vilket är ju underbar nyhet för alla glutenallergiker där ute. Nu kan även de njuta av en gobit till kaffet.
 Gav 16 småkakor precis som det stog på förpackningen. Jag bakade de som det stog på förpackningen och lät de svalna en stund. Blandade sen lite klistyr med gul hushållsfärg o spritsade på blandningen samt dekorerade de med lite strössel för att göra de lite finare till påsk fikat.
 
 
DANSK KRANSEKAGE
 
 
Kakblandningarna är enkla o använda och svårt o misslyckas. Även den som säger sig inte kunna baka klarar nog av o baka något gott som man kan bjuda på gästerna.
Med lite fantasi kan man använda smeten på många olika sätt o lägga till olika fyllningar. Mer tips o inspiration hittar du på Odenses hemsida.
MAT
Natti

vad gott det ser ut :)