VÅRRENSNING

Fullt upp har jag haft de senaste dagarna. Håller nämligen på o vårrensa här hemma.
Massor av kläder o skor som barnen har vuxit ur så jag har tvättat, strykit, fotat o packat klädpaket o lagt ut på tradera.
 Och i dag ska jag ta en runda i lekrummet o plocka ihop lekaker som ingen leker med o lägga även de ute på tradera. Det är ju bra både för miljön o plånboken o sälja o köpa begagnat...
Brukar ni också sälja av det ni har över ??
Och så klart hittade jag även lite bland mina egna saker, som de här stövlarna som jag köpte på ebay ett tag sedan, men de var för små så nu åker även de ute till försälning...
 
knodden.blogg.se

Nja, jag brukar lämna kläder och sådant till typ myrorna eller något sånt istället. :)

natti

Skickar mest till välgörenhet, här senast var de insamling för donation till Estland.

Helena

Jag lämnar kläder till insamlingar och kompisar men jag önskar att jag var lite mer företagsam och sålde av både kläder och leksaker. Vi har hur mycket som helst men det där med att få tummen ur....

Svar: sv. Ju jag vet hur det är. Det tar för mig också ett tag innan jag sätter i gång, men jag brukar ta ett rum i taget o sen lägga ut alla leksaker på en gång eller alla kläder på en gång. Går snabbare så. Det kan bli ganska så mycket pengar om man säljer det som blir för smått för jag har ju 4 barn och det blir en hel del o sälja under året.
Kadri