LOPPISDAX

   Det var ett par veckor sedan man var på loppis sist(och MANNEN har ju så klart längtat så). Det har varit så mycket annat ju med renoveringar o diskmaskiner, lucia o skola. Man har knapt haft tid för någonting alls faktiskt.
Har inte ens haft tid o kolla in på facebook o chatta med någon gammal skolkompis. Vilka världsproblem egentligen. Har man inte tid o kolla in på facebook då har man för mycket o göra ? Som facebook våre något måste. För sig har jag aldrig varit mycket för facebook. Men jag lägger upp bilder där via Instagram. Och Insagram spenderar jag ju alldeles för mycket tid på.
 MANNEN sa stressat härom kvällen att han har inte ens hunnit köra in dagens poäng på bilspelet. Då började jag storskratta. Sergöst ? Vart har vi kommit när vi känner att såna löjliga saker käns som ett måste. Sergöst ? Äta är ett måste, sova är ett måste och vara med barnen är ett måste. OK när de är helt galna allihoppa så kanske vill man inte umgås med de, men det är ändå ett måste när man är förälder.
 Men allt det där med annat trams är bara ett nöje, något man kan leva utan egentligen. Har ni tänkt hur mycket tid vi lägger på allt sånt här ? Och sen säger att vi inte hinner...vi är stressade..
Det här måste jag i alla fall bli bättre på.....nästa år..
 
 Nu har jag gjort nationella provet på engelskan i alla fall o sista provet på matten för denna halvår så det käns skönt. Nu blir det ledigt. Efter sista mattestugan på torsdag, men sen så..sen ska vi ha det skönt o ledigt hela jul- o nyårshelgen.
 Men nu så i dag ska vi till loppis så MANNEN får ha en riktigt härlig lördag och sen ska jag packa lite julklappar. Tänkte o vara lite smartare i år o börja lite tidigare med klappandet så att man inte sitter uppe tills fem på morgonen den sista dagen som förra året. Men vi får se hur det går med det. Jag är inte direkt den bästa tidsplaneraren i världen.
Men först frukost.
 
Mina fina i går..
Nu undrar ni precis som MANNEN gjorde. Hur i hela fridens namn fick jag den där hatten på Lillemannen. OK det gick bra o ta på den. Den fick dock vara på huvudet si så där 30 sekunder eller så. Då rev han av den. Sen sprang han(ville nog kasta den) o ramlade o slog sönder glödlampan på ljuset...Men det var ju fredag den 13.nde o allt så lite fick man väl räkna med..