TORTILLA TÅRTA / TORTILLAPAJ..

   I går lagade jag något extremt gott. Jag vet inte vad man ska kalla det för..totillatårta ?? Tortillapaj ??Ja kalla det vad ni vill. En sak är säker. Det är himmelskt gott ..

Vi åt tacos på söndag och det blev en hel del tacofärs kvar(jag o mängdlära alltså) och massa  tortillabrön likaså och eftersom förpackningen redan var öppen så var man ju tvungen o äta upp de. Men jag ville inte äta tacos två dagar i rad så jag kom på något annat(ingen aning om jag har sett något liknande någonstans o fått det därifrån eller vart jag plötsligt fick i deen).

Hur som helst så tog jag tackofärsen som redan var  stekt med tacokrydda dagen innan. Jag blandade i tacosåsen(den i glasburk) som blev kvar. Tog en pajform o la en tortillabröd på botten, la på tacofärs blandninge o på lite riven ost, sen en ny tortillabröd o tacofärs o ost på o så vidare. Lager på lager tills alla tortillabrön var slut. På toppen blev det färs o massa riven ost. Sen i ugnen en liten stund. Bara så att osten smälter ordentligt och det blir varm rätt igenom.

Inget lyxigt, men super gott o enkel och allt som blir kvar efter en tacokväll kan användas upp. Grönsakerna kan du använda som sallad bredvid.

 

 
MAT
ThaChef

Smarrigt! Såg ett sådant recept på blogg.se för nåra veckor sen. Var något liknande, men tur du testat så vet man det är gott ju :D

Svar: SV. Den är supergott. Tror inte att det är från blogg.se för där tittar jag aldrig nyförtiden. Loggar bara in där. Tror däremot att jag har sett något kanske på Pinterest för där spenderar jag alldeles för mycket tid.
Kadri

ThaChef

sv: Okey! Måste testa det när jag kommer hem :)