SEMESTER

   Den här sommaren liknar ingen annan. Så här dåligt har jag nog aldrig bloggat.
Dels har vi haft det så himla skönt nu när MANNEN äntligen har fått semester och dels kan jag ju inte avslöja mig själv till honom nu när han är hemma o ser vad jag gör på dagarna.
 Nej, nu måste jag ju visa att här städas, tvättas o lagas det mat från morgon till kväll. Det är jobbigt o vara hemmafru . Hinner knapt dricka kaffe kan jag ju säga nu till honom och samtidigt bevisa hur ``jobbigt`` det är...
 
 Men är det semester så är det. Och bloggar jag inte en vecka så händer det ju ingenting. Det händer inte ens något allvarligt om jag aldrig nånsin skriver ett endaste inlägg. Men bloggen har alltid varit något för mig själv. Dels för att det har vari bra för min svenska. Dels för att jag vill komma i håg alla dessa roliga saker barnen har gjort o sagt och dels för att jag har alltid älskat o skriva. 
 Men något jag faktiskt älskar lite mer än att blogga är sommar. Jag är en riktg sommarmänniska. Så våra dagar fylls just nu med sol o bad o många många MÅNGA glassar ....
 
Tessy var förra veckan på resande fot. Hon packade sin lilla resväska och fick åka traktor till MANNENS syster för att sova över där. Så glad o stålt hon var att hon fick göra det alldeles ensam utan syskon.......Och jag saknade henne så och satt o längtade när hon skulle komma hem från sin semester. Det vill säga tills dagen efter, men ni ska veta att det var mycket långa 20 timmar...
 
 
 
Vi har badat både här hemma och i badbrottet här i Hällabrottet och MANNEN har åkt med tjejerna några gånger till Djupadalsbadet. Jag fick stanna hemma med Lillemannen o baka kakor för han gillar inte såna där badställen utan sand....
Och mellan all skoj med vatten har barnen blåst bubblor, ritat och cycklat....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och vad hör sommaren till ?
Glass så klart.
Och det har det blivit alldeles för många av. Men är det sommar så är det.
Men lugn nu griniga sockertanter. All glass har faktiskt inte hamnat i barnens magar, lite har även tappats på marken, smörjts in i ansiktet o kladdats på kläder...Så egentligen har det kanske ätits bara 2 av 10 glassar så det får jag väl ändå lite godkänd av årets perfekta mammor. Eller ??
 
 
 
 På de mindre soliga dagar har vi myst på soffan och varit i Marieberg för att leka i lekparken och shoppa på halvareapriset(min favorit) rean...
Ja juste. Vi har lekt prinsessor också. O pysslat en massa hårspännen o ringar.
 
 
 
 
  Så där härligt har vi haft det på MANNENS första semestervecka. Nu är det bara 3 veckor kvar(stackars mig) och sen får jag börja blogga vanligt igen...Eller förlåt..fortsätta slita hårt här hemma på dagarna...
 Fast jag kanske ska börja studera på distans på hösten. Men det är inte bestämt än.  
Jag vet nämligen inte om jag är tillräckligt stor än för att veta vad jag vill bli....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
knodden.blogg.se

Verkar som ni har det alldeles perfekt ju! :)