FLYGA DRAKE

    I fredas var vi på Dollar Store öppningen och köpte en himla massa bra o ha saker. Saker man definitivt inte kan leva utan. Saker man absolut behöver.
 Som den här flygande draken till exempel..eller den var vist geting enligt kvittot, men meningen är väl att den ska flyga fint där uppe bland fåglar och flygor.
 Både Jessica o Tessy valde ut var sin geting som för övrigt ser mer ut som en fjäril om ni frågar mig. 
 Jag har ju alltid drömt om att få flyga en sådan drake. De är ju jätte fina och det ser ju så lätt ut när små barn springer med sina drakar som  flyger så fint upp i luften...
 
 
  Men ni ska veta att det där är svårare än det ser ut. Ja inte att få den o ligga på marken förståss, men att få den flyga..Nästintill omöjligt..
 
 
Vi fick kalla in kompetensen, MANNEN. Fast småttingarna är ju envisa och de KAN SJÄLV så klart och behövde ju ingen hjälp..eller ja de behövde ju det , men det tyckte ju inte de.
 
 
 
   I två dagar har nu ungarna varit bakom lekparken och låtit sina getingar flyga. Jag däremot har inte fått röra de ett endaste gång. De litar väl inte på mig. Jag kan ju göra sönder de ??
Jag får väl köpa en egen nästa gång vi är på Dollar Store så kan jag uppfylla en barndomsdröm o äntligen flyga drake..
 Sen är väl bara drömmen av att få flyga flygplan och att få en hund kvar så är alla barndomsdrömmar uppfyllda.